  • 1. Data: 2009-04-06 14:07:36
    Temat: winorośle okryte
    Od: "joanna" <t...@w...pl>

    Młode winorośle przykryłam na zimę. Mogą być jeszcze przykryte? Czy już
    trzeba je odsłaniać (Mazowsze)?

  • 2. Data: 2009-04-06 14:20:14
    Temat: Re: winorośle okryte
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "joanna" wrote ...
    > Młode winorośle przykryłam na zimę.
    > Mogą być jeszcze przykryte? Czy już
    > trzeba je odsłaniać (Mazowsze)?

    Będą jeszcze przymrozki, diabli wiedzą jak duże a to młode jak
    piszesz. Jeśli są przykryte klasycznie pulchną ziemią a nie gliną czy
    jakimiś wynalazkami to możesz zostawić nawet do maja, same
    "przerosną" - problem może powstać tylko jeśli będzie mokro i ciepło
    (gnicie i grzyb), na razie jest sucho, więc ja zostawiam młodzież
    przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...
    A.

  • 3. Data: 2009-04-06 17:16:02
    Od: "joanna" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (gnicie i grzyb), na razie jest sucho, więc ja zostawiam młodzież
    > przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...

    W takim razie jeszcze poczekam. Bardzo dziękuję za rzeczową i
    szybką odpowiedź.

  • 4. Data: 2009-04-06 17:51:56
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "joanna" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Młode winorośle przykryłam na zimę. Mogą być jeszcze przykryte? Czy już
    > trzeba je odsłaniać (Mazowsze)?

    Zależy jakie odmiany...

  • 5. Data: 2009-04-06 18:08:57
    Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl>

> [...]
    > (gnicie i grzyb), na razie jest sucho, więc ja zostawiam młodzież
    > przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...

    Ja nic nie owijałam to nie mam co odwijać :)

    Kaja

  • 6. Data: 2009-04-07 06:03:23
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > "joanna" wrote ...

    ja zostawiam młodzież
    > przykrytą w oczekiwaniu na wredne przymrozki w połowie kwietnia ...
    > A.

    Nie widzę prognozy tych przymrozków:
    http://www.twojapogoda.pl/16dni.htm

    Pozdrawiam optymistycznie

  • 7. Data: 2009-04-07 06:39:11
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "skryba" wrote...

    > Nie widzę prognozy tych przymrozków:
    > http://www.twojapogoda.pl/16dni.htm

    Nie odpowiadam za ten serwis WWW ...
    Założymy się o te przymrozki? :)
    Pzdr,
    A.

  • 8. Data: 2009-04-07 20:54:19
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > "skryba" wrote...

    > Nie odpowiadam za ten serwis WWW ...
    > Założymy się o te przymrozki? :)

    Po co się zakładać? Przecież możesz podać lepszy namiar,
    z którego będziemy mogli korzystać.

  • 9. Data: 2009-04-08 06:58:25
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "skryba" wrote ...

    > Po co się zakładać? Przecież możesz podać
    > lepszy namiar, z którego będziemy mogli korzystać.

    http://nomads.ncdc.noaa.gov/EnsProb/

    Ale jak wszystkie tego typu serwisy, wyniki należy traktować z dużą
    dozą ostrożności. No i temperatury są standaryzowane do 2 m nad
    powierzchnią. Nawet przy małych prawdopodobieństwach wystapienia
    mrozu, nie warto ryzykować młodymi roślinami wobec braku nagrody w
    postaci lepszych plonów, z młodych w końcu i tak nie liczymy na owoce
    w tym roku.
    A.

  • 10. Data: 2009-04-12 06:53:37
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > "skryba" wrote...

    > Nie odpowiadam za ten serwis WWW ...
    > Założymy się o te przymrozki? :)

    Dobrze, że nie zakładałem się z Tobą, bo już mnie ostrzegają:
    http://www.pogodynka.pl/miasto.php?miasto=Paw%B3owic

    Pozdrawiam optymistycznie (mimo wszystko)