  • 1. Data: 2015-07-11 21:46:37
    Temat: zalaczanie wentylatora z opoznieniem (i innymi warunkami)
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    nie lubie pary w lazience i nie przekonuja mnie male wentylatorki
    z czujnikami i opoznieniem

    mam w planie dac wiekszy wentylator kanalowy na wywiew z lazienki
    zastanawiam sie tylko czy da sie zrealizowac prosciej jego sterowanie

    przykladowo - chcialbym zeby uruchomil sie po 2-3 minutach od
    zalaczenia swiatla i chodzil do jego zgaszenia plus kilka minut

    to moglbym zrealizowac chyba przekaznikiem czasowym i wylacznikiem
    klatkowym - akurat posiadam

    czujnikow wilgoci ze sterownikiem w sensownej cenie nie widze,
    chyba ze wypruc go z wentylatorka za 50 pln, ale chyba nie bedzie
    to zbyt wiarygodne

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2015-07-12 09:20:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-11 o 21:46, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > czujnikow wilgoci ze sterownikiem w sensownej cenie nie widze,
    > chyba ze wypruc go z wentylatorka za 50 pln, ale chyba nie bedzie

    Od lat używam wentylatorów firmy Dospel, które posiadają czujnik
    światła, czujnik wilgotności oraz czasówkę.
    Wentylatory załączają się po załączeniu oświetlenia lub po przekroczeniu
    ustawionego poziomu wilgotności, a wyłączenie następuje po ustawionym
    czasie od zaniku czynnika załączającego (światło lub wilgotność) - w
    moim przypadku ok. 3-4 min. po zgaszeniu światła lub obniżeniu
    wilgotności poniżej ustawionego poziomu.
    Wcześniej w pomieszczeniach (łazienki) w których zainstalowałem te
    wentylatory, pojawiały się wykwity pleśni.
    Od czasu, kiedy zainstalowałem wentylatory zapomniałem o problemach z
    wilgotnością i nie ma nawet najmniejszego śladu pleśni. Co ciekawsze,
    wentylatory zainstalowane w łazienkach sprawiły, że nawet problemy
    zniknęły w pokojach, gdzie także pojawiały się zimą niewielkie wykwity.
    Teraz nie pamiętam ile kosztowały, ale z tego co kojarzę niewiele ponad
    100zł za szt.
    Jak więc widzisz nie "ma co wyważać otwartych drzwi".

  • 3. Data: 2015-07-12 21:58:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od wielu lat w łazience mam zamontowany wentylator wymontowany z popsutego zasilacza
    komputerowego. Kręci się cały czas. Zasilany jest ze starej ładowarki od telefonu.