  • 1. Data: 2013-02-12 06:22:49
    Temat: zamrażarka do piwnicy
    Od: "Andrzej" <1...@p...onet.pl>

    Stara zamrażarka już ledwo dycha, rozejrzałem się za nową. W jednym ze
    sklepów sprzedający poinformował mnie że obecne zamrażarki pracują w pewnym
    zakresie temperatur poniżej 16 stopni celsjusza nie chodzą i powyżej 34 się
    wyłączają.
    Poszperałem w internecie i znalazłem że dyrektywa Unii Europejskiej nr
    94/2/E reguluje tą kwestię i określa następujące klasy klimatyczne:
    klimat subnormalny (SN) - urządzenie przystosowane do pracy w
    temperaturze od +10 do +32°C
    klimat normalny (N) - urządzenie przystosowane do pracy w temperaturze od
    +16 do +38°C
    klimat subtropikalny (ST) - urządzenie przystosowane do pracy w
    temperaturze od +18 do +38°C
    klimat tropikalny (T) - urządzenie przystosowane do pracy w temperaturze
    od +18 do +43°C

    U mnie w piwnicy tylko w lecie jest powyżej 10 stopni. Jak jest chłodno to
    zamrażarka mniej pracuje i oszczędza energię a ja mniej płacę.
    Mam dylemat czy nie wymienić tylko agregatu w starej czy szukać nowej.
    Piwnica to miejsce gdzie temperatura powinna być niska.
    Czy znacie może zamrażarki na naszym rynku które będą pracować w
    temperaturze 0- 10 stopnii w rozsądnej cenie.
    Andrzej

  • 2. Data: 2013-02-12 08:43:53
    Temat: Re: zamrażarka do piwnicy
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > Czy znacie może zamrażarki na naszym rynku które będą pracować w
    > temperaturze 0- 10 stopnii w rozsądnej cenie.

    w zwykłej zamrażalce jest zwykły termostat mechaniczny to skąd ma
    "wiedzieć" ile jest na zewnątrz?
    chodzi o to że jak jest "za zimno" to gęstnieje olej i utrudnia
    rozruch i wtedy stosuje się "pakiet zimowy" czyli grzałka do oleju -
    taka liniowa grzałka dookoła agregatu
    jednym słowem śmiało kupuj - jak nie zejdziesz do temp bliskich zeru
    to będzie chodzić

    jeffrey

  • 3. Data: 2013-02-12 10:39:03
    Od: "Ann" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <1...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > sklepów sprzedający poinformował mnie że obecne zamrażarki pracują w
    > pewnym zakresie temperatur poniżej 16 stopni celsjusza nie chodzą i

    zarowno moi rodzice jak i tesciowie maja zamrazarki w piwnicy, razem 3 lub 4
    sztuki beda juz z tych nowych i nic tam sie nie dzieje z nimi, na pewno w
    pomieszczeniach jest ponizej 10 stopni
    jesli nie chcesz inwestowac w nowa zamrazarke, bo nie jestes pewny warunkow
    w piwnicy, mozesz kupic jakas uzywke z niemiec za 200 zlotych i pewnie tez
    pare lat posluzy
    pozdrawiam
    Anka

  • 4. Data: 2013-02-13 08:54:39
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał(a):

    >w zwykłej zamrażalce jest zwykły termostat mechaniczny to skąd ma
    >"wiedzieć" ile jest na zewnątrz?

    A po co mialby wiedziec?

  • 5. Data: 2013-02-13 11:08:28
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > A po co mialby wiedziec?

    no właśnie ja się pytam po co ? :)

    jeffery

  • 6. Data: 2013-02-13 11:43:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 lutego 2013 11:08:28 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:
> [...]
    Pewnie "po to samo" co w klimatyzacji w autach. Np w moim mondeo był czujnik ze jak
    temp zewnetrzna poniżej 5stC to klimy/sprężzarki nie można było uruchomić.

  • 7. Data: 2013-02-13 16:59:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Pewnie "po to samo" co w klimatyzacji w autach. Np w moim mondeo był
    > czujnik ze jak temp zewnetrzna poniżej 5stC to klimy/sprężzarki nie
    > można było uruchomić.

    ale gupota... czyli w zimie nie dało sie osuszyć klimą zaparowanych szyb?

    w Xarze w sumie to jeździłem z klima cały rok :)

  • 8. Data: 2013-02-13 19:03:45
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > Mam dylemat czy nie wymienić tylko agregatu w starej czy szukać nowej.
    > Piwnica to miejsce gdzie temperatura powinna być niska.

    Pytanie poza konkursem.
    Co trzymasz w tej zamrazarce? Czy kupujac wieksze ilosci np. miesa masz
    lepsze ceny?
    Pytam z ciekawosci.
    Pzdr
    Adam

  • 9. Data: 2013-02-13 19:40:22
    Od: "Andrzej" <1...@p...onet.pl>

    Pytanie poza konkursem.
    Co trzymasz w tej zamrazarce? Czy kupujac wieksze ilosci np. miesa masz
    lepsze ceny?
    Pytam z ciekawosci.
    Pzdr
    Adam

    Trzymam głównie mięso. ale tez niewielką ilość owoców.
    Nie tylko cena mięsa przystępniejsza ale i jakość lepsza.
    Andrzej

  • 10. Data: 2013-02-13 19:50:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    adam wrote:

    > Pytanie poza konkursem.
    > Co trzymasz w tej zamrazarce? Czy kupujac wieksze ilosci np. miesa
    > masz lepsze ceny?
    > Pytam z ciekawosci.

    teściowa, listonosz, dopierdliwy sąsiad ;-)