  • 1. Data: 2009-10-06 14:08:57
    Temat: zawory od CO
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Dopiero dzis zagladnalem do szafy z zaworami w nowym mieszkaniu, do ktorego
    sie wprowadzilem. Sa tam zawory od cieplej i zimnej wody oraz 2 od CO.
    Wszystko bylo zakrecone, dopiero teraz poodkrecalem.

    Co do wody to nie mam watpliwosci - mam jednak co do CO. Z tego co widze to
    jest tak:

    Jedna rura na ktorej jest zawor z okraglym czerwonym pokretlem i cyferkami
    0-1-2-3, drugi zawor juz zwykly za licznikiem i jest jeszcze jedna rura, na
    ktorej jest tez podobny zawor. Do tej rury jest doporowadzony przewod od
    tego gornego licznika. Dolna rura ma niebieska oslonke, a gorna czerwona.
    Obie sa cieple. Wszystkie zawory maja byc odkrecone? Czy ta dolna rura to
    powrot?

    Z innej beczki. W tym mieszkaniu jest tez grzejnik rurowy w lazience.
    Pozostale kaloryfery grzeja a ten jest zimny. Zawor odkrecony, grzejnik
    odpowietrzylem rano - polecialo troche powietrza i czarnej wody. Teraz leci
    normalna woda z niego.

    Załączam zdjecie zaworow:
    http://img11.imageshack.us/img11/1202/img0298j.jpg

    A tutaj zjecie grzejnika rurowego:

    http://img410.imageshack.us/img410/8336/grzejnikv.jp

  • 2. Data: 2009-10-06 14:19:05
    Temat: Re: zawory od CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bartekkr wrote:
> [...]
    > Pozostale kaloryfery grzeja a ten jest zimny. Zawor odkrecony,
    > grzejnik odpowietrzylem rano - polecialo troche powietrza i czarnej

    ten z grzybem to zawór regulacyjny teoretycznie powinien mieć jakąś nastawę
    :) ale jak go odkręcisz an full to źle nie będzie.

    wszytskei mają być odkręcone.

    > A tutaj zjecie grzejnika rurowego:
    >
    > http://img410.imageshack.us/img410/8336/grzejnikv.jp

    a odkręcony jest ten mały zaworek po prawej stronie grzejnika?

  • 3. Data: 2009-10-06 14:21:48
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > a odkręcony jest ten mały zaworek po prawej stronie grzejnika?

    Pod nakretka jest jakas sruba na imbus, ktorej nie ruszalem ;)

  • 4. Data: 2009-10-06 14:37:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bartekkr wrote:

    > Pod nakretka jest jakas sruba na imbus, ktorej nie ruszalem ;)

    a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z wyczuciem
    żebyć całkiem nie wykręcił :)

    nawet jak trochę zacznie sączyć sie to zakręć potem kapturkiem na szczelnie.

  • 5. Data: 2009-10-06 14:48:25
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z
    > wyczuciem żebyć całkiem nie wykręcił :)

    Jest do oporu wkrecona. Wlasnie chcialem sie do tego zabrac, ale nie mam tu
    wiekszego klucza niz torx T40 i bede sie musial wybrac do sklepu.

  • 6. Data: 2009-10-06 15:24:55
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Marek Dyjor* napisał(-a):

    > a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z
    > wyczuciem żebyć całkiem nie wykręcił :)
    >
    > nawet jak trochę zacznie sączyć sie to zakręć potem kapturkiem na
    > szczelnie.

    właśnie u siebie sprawdziłem taki imbusowy zawór i dobrze, bo się okazał nie
    całkiem odkręcony. nie da się całkiem wykręcić, tak żeby z niego ciekło

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2009-10-06 19:30:22
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > a jest wkręcona do oporu w prawo? jeśli tak to ja wykręć tylko z
    > wyczuciem żebyć całkiem nie wykręcił :)

    Odkrecilem i grzeje, dzieki ;)

  • 8. Data: 2009-10-06 20:08:33
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > ten z grzybem to zawór regulacyjny teoretycznie powinien mieć jakąś
    > nastawę :) ale jak go odkręcisz an full to źle nie będzie.

    I tak sie wlasnie teraz zastanawiam... poklikalem troche na tym liczniku i
    jest tak:
    objetosc ukladu - 252,888m3
    chwilowy przeplyw przy ustawieniu na maksa - 0,391m3, jak skrece do polowy
    to jest jakies 0,2m3. Ile powinno byc? Rozumiem, ze im mniej przeplywa tym
    mniej place, tak? Czy jest tez wtedy mniej cieplo? Przepraszam, jestem
    calkiem ciemny w tych sprawach ;) Rozumiem tylko tyle, ze placi sie tez za
    roznice w temperaturach na wejsciu i wyjsciu... Teraz chwile się pogrzalo i
    w sumie w mieszkaniu jest za cieplo - nie wiem czy lepiej regulowac grzybem
    na korytarzu czy zakrecac grzejniki tutaj?

  • 9. Data: 2009-10-07 13:47:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bartekkr wrote:

> [...]
    > wyjsciu... Teraz chwile się pogrzalo i w sumie w mieszkaniu jest za
    > cieplo - nie wiem czy lepiej regulowac grzybem na korytarzu czy

    jak mniej płynie to możesz mieć problemy w szczycie z dogrzenim mieszkania.
    ale ile ma byc to ci nie powie, :)