  • 1. Data: 2018-09-02 09:46:43
    Temat: zużycie gazu
    Od: Budyń <b...@g...com>

    tak sobie zajrzałem w moje archiwalne dane zuzycia gazu - pod koniec zeszłego
    stulecia zużywałem ok 3700m3 gazu rocznie. Ten okres rozliczeniowy kończę na 1150m3.

    b.

  • 2. Data: 2018-09-02 09:49:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    Co zmieniles od zeszlego stulecia?

  • 3. Data: 2018-09-02 10:19:46
    Temat: Re: zużycie gazu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Sep 2018 00:46:43 -0700 (PDT), Budyń

    > tak sobie zajrzałem w moje archiwalne dane zuzycia gazu - pod koniec
    > zeszłego stulecia zużywałem ok 3700m3 gazu rocznie. Ten okres
    > rozliczeniowy kończę na 1150m3.

    Znaczy kominek z buforem uruchomiłeś? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2018-09-02 10:24:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/2/2018 9:46 AM, Budyń wrote:
    > tak sobie zajrzałem w moje archiwalne dane zuzycia gazu - pod koniec zeszłego
    stulecia zużywałem ok 3700m3 gazu rocznie. Ten okres rozliczeniowy kończę na 1150m3.

    W zeszłym stuleciu pamiętam zimy kiedy był kłopot zapalić palnik w
    kuchence. Nie wiem co tloczyli do rur, ale gaz był pewno substancją śladową.

  • 5. Data: 2018-09-02 10:30:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 10:19:48 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 2 Sep 2018 00:46:43 -0700 (PDT), Budyń

    > Znaczy kominek z buforem uruchomiłeś? ;)

    budynek szieletowy z ostatniego rzutu socjalistycznej produkcji
    cały szereg modernizacji był:
    ocieplenie całości 5cm
    wymiana okien
    doizolowanie wełną stropu
    zaizolowanie od środka pomieszczeń chłodnych typu garaż, piwnice
    montaż baniaka odzysku ciepła z wody szarej
    montaz solaru home-made ok. 50m2
    wymiana pieca na kondensacyjny

    b.

  • 6. Data: 2018-09-02 10:36:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Sep 2018 01:30:40 -0700 (PDT), Budyń

    > [ciach]

    Znaczy dożo pieniondzóf poszło. Ale to i tak lepsze niż grzanie atmosfery i
    sponsorowanie ruskich co w każym momencie przecież mogą kurek zakręcić
    (hehe).

    > ocieplenie całości 5cm
    > wymiana okien

    Jak to było robione, to czemu tak mało styro? Koszt styro jest stosunkowo
    niewielki w stosunku do ceny (czy nawet czasu własnego) robocizny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-09-02 10:49:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 10:36:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Jak to było robione, to czemu tak mało styro? Koszt styro jest stosunkowo
    > niewielki w stosunku do ceny (czy nawet czasu własnego) robocizny.

    to był jeden z pierwszych ruchów w czasach gdy styropian został "zdobyty" :-)
    Poza tym myslę ze nam sie wydawało ze dom jest ciepły, w sensie ze i tak w scianach
    jest 10cm wełny. Dawne czasy :)

    b.

  • 8. Data: 2018-09-02 14:31:19
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Jak to było robione, to czemu tak mało styro? Koszt styro jest stosunkowo
    > niewielki w stosunku do ceny (czy nawet czasu własnego) robocizny.

    Bo tak się w latach 90tych/2000 dawalo
    Nie jestem juz pewien ale pewnie grubszego styro hurtownie na placu nie miały
    Wszystkie przypadki dociepleń/budów które znam z przełomu wieku to 5cm styro
    Dopiero później wykreowano potrzebę dawania grubszego styropianu

  • 9. Data: 2018-09-02 15:05:57
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-02 o 09:46, Budyń pisze:
    > tak sobie zajrzałem w moje archiwalne dane zuzycia gazu - pod koniec zeszłego
    stulecia zużywałem ok 3700m3 gazu rocznie. Ten okres rozliczeniowy kończę na 1150m3.

    Ja u siebie obniżyłem temperaturę dzienną z 24 do 22 stopni i o 1/3 gazu
    zużywam mniej, teraz około 2 tys. metrów sześciennych zamiast ponad 3
    tys. ;)
    Dom przedwojenny, nieotynkowany.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2018-09-02 15:10:22
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 14:31:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Wszystkie przypadki dociepleń/budów które znam z przełomu wieku to 5cm styro
    > Dopiero później wykreowano potrzebę dawania grubszego styropianu

    szwagier szwagra budował sie na przełomie stuleci i teraz daje drugą warstwę.
    szwagier zaczął budowę 8 lat temu i dał 12 cm
    i teraz żałuje że tak mało
    pewnie jak skończy się budować to zacznie remont od ocieplenia :)

    > Dopiero później wykreowano potrzebę dawania grubszego styropianu
    a to nie można było tego policzyć?