  • 31. Data: 2021-06-10 22:47:11
    Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-10 o 20:40, Kris pisze:

    > Ale tam energia droga przez fv właśnie.
    > Poczytaj jak przez fv tam energia zdrozala

    Pewnie tak, ale może zostawmy ich w spokoju, bo to żądna dla nas wskazówka.

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2021-06-11 06:58:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 10 czerwca 2021 o 11:19:42 UTC-5 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    energii dla pojedynczych gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie
    akumulatorów w samochodach elektrycznych!
    motoryzacji (no, może samochody "wodorowe").
    wymusi takie relacje cenowe, że za kilka lat elektryki będą w cenie spalinowych, a co
    za tym idzie samochody te staną się dość powszechne.
    produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby domu.

    do popularnego zuzycia/zasiegu plus dajmy na to 20-30% i dokladnie tyle sobie
    bedziesz mogl praktycznie zmagazynowac.

    10-12kWh na dobe. Wiec od wielkiej biedy mozna by skladowac energie ze solarow w
    aucie.
    25groszy za kWh) i odebrac pod praca (za 50groszy - pi*oko). Dziennie to dajmy n ato
    2,5 pln. Miesiecznie 75. Nie malo, nie duzo.
    nawet w zimie te 12kWh sie zrobilo.

    gniazdku pojawi - tego niestety nie wiem. Ale raczej z nie będzie pochodził z paliw
    kopalnych.

    niższej wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta
    technologia może wiele zmienić.
    czesc paneli niz na sile pchac w siec to reszta ekosystemu elektrycznego juz nie
    bedzie problemem.

    > Idź no ptaki w krzaki. Wpisz na allegro akumulator do wózka widłowego. Za 4300
    można kupić sztukę mówkę nie smigana co w mniej się zmieści 4300 kWh. Po chuj brać
    samochodowe? Chyba tylko dlatego że do pracy jako magazyn prądu absolutnie się nie
    nadają. W warunkach użytkowania domowego bateria akumulatorów od wozka wytrzyma nie
    mniej niż 10 lat. Przy akumulatorze jak w przykładzie bez ograniczeń można zrobić
    pranie, uruchomić zmywarke, czajnik elektryczny. Oczywiście nie jednocześnie.
    Ogrzewać można gazem z butli. Przy dobrze ocieplony domu grzania gazem z butli nie
    będzie stanowił problemu finansowego. Awaryjnie można mieć agregat prądotwórczy
    zasilany płynnym gazem. W zimę może stanowić dodatkowe źródło ciepła. Jak wykorzystać
    gaz dwa razy czyli do zrobienia prądu i ciepło jakie wytwarza silnik do ogrzewania
    gaz płynny może być do finansowego przełknięcia. Ważną cechą akumulatora do wózka
    jest to ze składa się z pojedynczych cel. Czyli jest naprawialny. Do tego firmy
    robiące remonty takich akumulatorów dziwnie tanio liczą jeśli zdać zużyte/popsute
    cele.

    Widze ze nie wylapales kontekstu. Moj przyklad byl przypadkiem kedy z byleczego sie
    robi taka instalacje. czesciowo mialem tez na mysli te naprawe o ktorej piszesz.
    Oczywiste jest ze mozna lepiej. Mozna kupic ogniwa litowe i wyjdzie mniejsze i tez
    niedrogo. Istotne jest ze dzis z tego co na allegro mozna za znosne pieniadze zrobic
    instalacje dla siebie i nie certolic sie z energetyka czy morawieckim.

  • 33. Data: 2021-06-11 10:00:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.06.2021 22:23, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Dobrze Zenek pisze tylko mu się zera pomyliły :-) - są trakcyjne za 2300
    > które mają 220Ah - czyli jakieś 2,6kWh.
    > Za tysiaka masz ponad 1kWh w akumulatorze. Za 4300 PLN bedzie ponad 4,3kWh

    Ja właśnie o ten przelicznik 1000zł ~ 1kWh pytam, to taka okazja?
    Przecież to śmieszna ilość za nieśmieszną cenę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2021-06-11 12:04:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 11 czerwca 2021 o 10:00:05 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Ja właśnie o ten przelicznik 1000zł ~ 1kWh pytam, to taka okazja?
    > Przecież to śmieszna ilość za nieśmieszną cenę.

> [...]
    Było nie rzucać kamieniami w szkołę to byś mógł ocenić opłacalność.

  • 35. Data: 2021-06-12 16:14:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.06.2021 12:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > Było nie rzucać kamieniami w szkołę to byś mógł ocenić opłacalność.

    Było nie rzucać, to byś wiedział że charakterystyka wyładowania
    akumulatora jest zgoła inna od poboru "z gniazdka" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2021-06-12 16:34:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 12 czerwca 2021 o 16:14:56 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Było nie rzucać, to byś wiedział że charakterystyka wyładowania
    > akumulatora jest zgoła inna od poboru "z gniazdka" :-)

> [...]
    Powiedział co wiedział żeby tylko coś odpowiedzieć. Żeby jeszcze na temat było.

  • 37. Data: 2021-06-12 16:34:49
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-06-12 o 16:34, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:

    > Powiedział co wiedział żeby tylko coś odpowiedzieć. Żeby jeszcze na temat było.

    Nie cierpisz tych, którzy mają rację inną od twojej,co?
    A teraz bluzgaj! Ulżyj sobie! Lecz swoje kompleksy ;-)))

    --
    Runt

    Thanks for visiting and have a fantastic day!

  • 38. Data: 2021-06-18 10:35:08
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    > ps nie zapominajmy o pani Malinkiewicz i jej fabryce perowskitów. Mimo nieco
    niższej wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta
    technologia może wiele zmienić.

    Jak widać miałem nieaktualne informacje o wydajności paneli perowskitowych
    https://www.youtube.com/watch?v=bzD_5kcJZXI

  • 39. Data: 2021-07-11 17:56:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-09 o 22:32, Kris pisze:
    > To już kompletny idiotyzm i dobrze że póki co u nas na to nie wpadli.
    > Dodatkowo kilkadziesiąt tysi na instalację która z( u nas) z prosumentem zwracać
    się będzie min 7 lat a bez prosumenta+ czyli za kilka miesięcy) może i nigdy się nie
    zwróci.
    > To już lepiej nowy podatek niech wprowadza?ą
    > Ps
    > Z ciekawosci- widzisz jakieś pozytywy w tym co podlinkowales?

    Dlaczego jesteś kłamcą?

  • 40. Data: 2021-07-11 17:56:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-09 o 22:34, Kris pisze:
> [...]
    konsumenckie prądu w cenie 700 ojro za kilowatogodzinę. I takie rozwiązanie ma sens,
    tylko takie rozwiązanie ma sens.

    > Rozwiniesz?
    > Bo w kraju kangurów właśnie na tym etapie są jak im fv narobiło kłopotów

    Dlaczego jesteś kłamcą?