  • 81. Data: 2022-08-10 22:48:20
    Temat: Re: Bo na ziemi nikt nie stracil.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 sierpnia 2022 o 22:10:34 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    ubuskiem-sprzedaja-cale-gospodarstwa-za-grosze-ceny-
    do-200-tys-zlotych-zobaczcie-oferty/ar/c9-16531113
    uprzedzalem że tak będzie, to pisali niektórzy że głupi jestem bo na ziemi nikt
    jeszcze nie stracił. To już są ci pierwsi co tracą.

    > Przyjdzie czas na duże miasta. Chciałbyś wszystko od razu. Chwilowo sprzedawcy
    nowych mieszkań twierdzą że jest zastój jakiego do tej pory nie było. Nie wiem jak w
    innych miastach ale w Łodzi pojawił się nowy biznes. To likwidacja mieszkań. Ale nie
    wysadzanie w powietrze bo patent na to mają ruscy na Ukrainie. Jak zostaje puste z
    jakiś względów , najczęściej śmierć lokatora, mieszkanie to rodzina, urząd wynajmują
    ekipę co opróżnia mieszkanie ze wszystkiego. Obok mnie są ze cztery sklepy
    sprzedające rzeczy z takich mieszkań. Trzy lata temu nie było żadnego.

  • 82. Data: 2022-08-10 23:16:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Aug 2022 13:10:33 -0700 (PDT), w
    <1eb959e5-83fe-4f62-8b91-43b4476d9601n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    wysadzanie w powietrze bo patent na to mają ruscy na Ukrainie. Jak zostaje puste z
    jakiś względów , najczęściej śmierć lokatora, puste mieszkanie to rodzina, urząd
    wynajmują ekipę co opróżnia mieszkanie ze wszystkiego. Obok mnie są ze cztery sklepy
    sprzedające rzeczy z takich mieszkań. Trzy lata temu nie było żadnego.

    I co robią z takim pustym mieszkaniem?
    Niepotrzebne, zamurowują i po problemie?

  • 83. Data: 2022-08-10 23:17:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 sierpnia 2022 o 08:32:44 UTC+2 Marcin N napisał(a):

> [...]
    wiesz że współczynnik inteligencji przeciętnego europejczyka jest w okolicach stu.
    Wiesz że w Polsce spożycie alkoholu to 11 litrów czystego spirytusu na glowe z tego 5
    przypada na kobiety a 17 na mężczyzn. Przy takim spożyciu średni współczynnik
    inteligencji u mężczyzn w Polsce jest poniżej stu. I wymagasz żeby przygłupy
    potrafiły cokolwiek więcej jak naśladowanie sąsiada który też jest głupi i kogoś
    innego naśladuje. Odpowiedz na twoje pytania jest w wykresie co się nazywa wyże
    demograficzne w Polsce. Dostępny na skinienie palcem jest taki wykres. Jak ktoś ma
    smartfona albo tablet to może mu powiedzieć żeby znalazł i pokazał. Prawda objawiona
    jest taka że kto się urodził musi umrzeć. Statystycznie teraz umierają 76 latkowie.
    Oni są pierwszym rocznikiem ujętym na wykresach. Wcześniejszych roczników na
    wykresach nie ma bo była wojna. Od 46 do 70 urodziło się ok 10 milionow ludzi w
    Polsce. A od 1970 do dzisiaj liczba ludności wzrosła tylko o 5 milionów i ma
    tendencję mocno zniżkowa. Wszyscy ludzie z pierwszego wyżu demograficznego mają gdzie
    mieszkać. To jak umrą to zostaną po nich mieszkania. I będzie tych mieszkań a raczej
    nieruchomości mieszkalnych ok 5 milionów. 2 miliony już pustych, 5 milionów po
    zmarłych. To jak teraz zbudują 500 tysięcy to będzie 7,5 miliona pustych mieszkań.
    Jak założyć że model rodziny teraz to 2+1,5 to tylko w pustych po starych ludziach da
    się zmieścić 25 milionów ludzi. Ty i inni nie zdajecie sobie sprawy ze skali
    zjawiska. Ale przy 17 litrach spirytusu rocznie na wasze głowy wy nie zdajecie sobie
    sprawy z niczego. Pożyjemy zobaczymy. Chwilowo nie wiem żebym się wybierał w zaświaty
    to mam szanse doczekać czasów za trzy do pięciu lat.

    > Mi też się wydaje podobnie. Wg mnie do tego równania trzeba jednak dodać
    > element zużycia nieruchomości i jego standard - często poniżej
    > współczesnych oczekiwań. Wiele z tych starych nieruchomości nadaje się
    > do wyburzenia.
    >
    > --
    > MN
    Wszystko się zużywa. Jedna z łódzkich ulic wyglądała tak.
    https://images.app.goo.gl/fgQocKpCaDpqZhES7
    A będzie wyglądała tak.
    https://images.app.goo.gl/TaJb8ie3Yvzrjh3fA
    Część jest zrobiona i wygląda dokładnie tak jak na rysunku wyżej. Domy po remoncie są
    w lepszym stanie niż jak je zbudowano. Jeśli miasto nie musi zabezpieczyć mieszkań
    komunalnych bo tych co na nie oczekują bo ma pustostanów 4 razy więcej niż
    oczekujących to remontuje to co ma. I to ma sens bo dzisiaj koszt remontu kapitalnego
    metra kwadratowego kamienicy to maksymalnie 2,500 złotych.

  • 84. Data: 2022-08-11 07:54:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    oczekujących to remontuje to co ma. I to ma sens bo dzisiaj koszt remontu kapitalnego
    metra kwadratowego kamienicy to maksymalnie 2,500 złotych.

    Zaskoczyłeś mnie. Myślałem, że taki totalny remont starej rudery
    przewyższa koszt postawienia jej od początku.

    --
    MN

  • 85. Data: 2022-08-11 12:12:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 11 sierpnia 2022 o 07:54:20 UTC+2 Marcin N napisał(a):
> [...]
    > Zaskoczyłeś mnie. Myślałem, że taki totalny remont starej rudery
    > przewyższa koszt postawienia jej od początku.

    Bo zapewne przewyższa i w tym przypadku pewnie też przewyższył ale że robiło to
    miasto/gmina to ekonomicznie mogło być bez sensu

  • 86. Data: 2022-08-11 12:26:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-08-2022 o 12:12, Kris pisze:

    > dzisiaj koszt remontu kapitalnego metra kwadratowego kamienicy to maksymalnie 2,500
    złotych.

    Chyba za metr odnowienia elewacji....

    > Bo zapewne przewyższa i w tym przypadku pewnie też przewyższył ale że robiło to
    miasto/gmina to ekonomicznie mogło być bez sensu

    Albo nie było wyjścia, bo to zabytki były i nie szło wyburzyć.
    Ciekawe tylko z jakiej ciemnej dziury wydobyto tą kwotę 2500/m2....

  • 87. Data: 2022-08-11 17:52:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 11 sierpnia 2022 o 12:26:29 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Albo nie było wyjścia, bo to zabytki były i nie szło wyburzyć.
    > Ciekawe tylko z jakiej ciemnej dziury wydobyto tą kwotę 2500/m2....

    Trzeba by Zenka zapytać skąd wziął ta kwotę.
    Ale nie odpowie - bo nas w dowodzie nie ma.
    On jak radio Erewan- niedawno prorokował że jesienią TRZY tony węgla po TYSIĄC zł
    będą.
    A jest tona za ponad TRZY TYSIACe.

  • 88. Data: 2022-08-11 20:19:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 20:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Chwilowo dzisiaj w popularnych portalach informacyjnych dwa artykuły że
    > deweloperzy zaliczają doła jakiego jeszcze nie mieli i jeden artykuł o
    > wysokiej opłacalności inwestowania w mieszkanie do wynajęcia. Cztery dni
    > temu pisali że w tej chwili rata kredytu jest wyższa od kwoty jaką
    > można uzyskać z najmu.

    https://demotywatory.pl/5149941/Serwis-Morizon-podal
    -srednie-stawki-czynszow-na-rynku-najmu

    faktycznie słaby biznes, szczególnie dla tych, którzy mieszkania na
    wynajem pokupowali 10-15 lat temu :-)

    TG

  • 89. Data: 2022-08-11 22:31:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 11 sierpnia 2022 o 20:19:53 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    -srednie-stawki-czynszow-na-rynku-najmu

    > faktycznie słaby biznes, szczególnie dla tych, którzy mieszkania na

    Ci co kupili żeby wynajmować są w czarnej dupie bo jak w dzisiejszych cenach
    zapłacili za kawalerkę 250 tysięcy to po odliczeniu raty i kosztów własnych zostaje
    im 350 złotych na miesiąc. Co daje zajebisty współczynnik zwrotu na poziomie 1,5%
    rocznie od zainwestowanego kapitału. W lepszej ale nie w bardzo komfortowej są ci co
    dostali mieszania w spadkach różnych. Oni zarabiają więcej o ratę. Jak w wyniku braku
    zrównoważonej wymiany międzypokoleniowej pojawi się duży nadwyżka wolnych mieszkań i
    spadnie ilość najemców to stawki czynszu spadną sporo poniżej rat jakie ludzie będą
    płacili jeśli wzięli kredyt na mieszkanie.

  • 90. Data: 2022-08-11 22:42:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    zapłacili za kawalerkę 250 tysięcy to po odliczeniu raty i kosztów własnych zostaje

    A jaki kretyn bierze kredyt na kupienie mieszkania na wynajem?

    Masz kasę, kupujesz mieszkanie, wynajmujesz i żodyn, żodyn bank nie da
    ci tyle rocznie z procentów ile masz z najmu. Biznes się kręci i tyle.

    Od chuja jest osób które z tego żyją.

    Pierdolisz bzdury, Zenuś.

    --
    LordBluzg(R)??