  • 11. Data: 2009-02-24 20:44:41
    Temat: Re: Drewn o na wiezbe
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    news:go1kju$4vv$1@inews.gazeta.pl...
    Więźba
    > impregnowana ciśnieniowo (tzn. drewno zanurzone w wannie z prepratem i na
    > to idzie prasa)

    impregnacja cisnieniowo odbywa sie
    http://www.impregnacja-drewna.pl/index.php?id=2&sub=
    2

    Proces impregnacji składa się z 4 etapów:
    Wprowadzenie drewna do autoklawu
    Impregnujemy drewno w autoklawie produkcji duńskiej firmy IWT. Autoklaw to
    urządzenie próżniowo-ciśnieniowe (cylinder) o średnicy 1,6 m i długości 9
    metrów, do którego wprowadzamy (na wózkach) drewno i hermetycznym je tam
    zamykamy.

    Wytworzenie podciśnienia w komorze impregnacyjnej
    Wypompowując z wnętrza autoklawu powietrze, pompa wytwarza w jego wnętrzu
    podciśnienie - 0,01 MPa (1 Atm.).

    Wtłaczanie pod ciśnieniem impregnatu do drewna
    Do autoklawu wprowadzany jest środek impregnacyjny, w którym drewno jest
    całkowicie zanurzone. Wówczas uruchamiana jest pompa ciśnieniowa, która
    wytwarza ciśnienie 1,2 MPa (12 Atm.) i po osiągnięciu tej wartości cieczy
    impregnacyjnej automatycznie się wyłącza.

    W wyniku penetracji impregnatu w głąb włókien drewna ciśnienie w
    hermetycznie zamkniętym autoklawie spada.

    Gdy ciśnienie spadnie do poziomu 0,8 Mpa (8 Atm.), automatycznie ponownie
    włącza się pompa ciśnieniowa i pracuje do osiągnięcia ciśnienia 1,2 MPa a
    następnie się wyłącza.

    Standardowy proces to 3 takie cykle. Może być ich więcej np. wówczas, gdy
    impregnujemy drewno bardzo mokre.

    Wytworzenie podciśnienia i osuszenie drewna z nadmiaru impregnatu
    Zakończenie procesu to ponownie podciśnienie zapewniające osuszenie drewna z
    nadmiaru impregnatu. Pełny proces impregnacji trwa 3 godzin

  • 12. Data: 2009-02-24 20:52:14
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Dy napisał:

    > Możesz podac jaki to tartak?
    >
    > Dy

    Poszło na priv.

    pzdr.
    rafał

  • 13. Data: 2009-02-24 20:53:48
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > impregnacja cisnieniowo odbywa siehttp://www.impregnacja-drewna.pl/index.php?id=2&s
    ub=2

    Rozumiem, ze tam kupie drewno ktore mnie interesuje?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 14. Data: 2009-02-24 21:00:05
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Poszło na priv.
    >
    > pzdr.
    > rafał

    Dzięki
    Dy

  • 15. Data: 2009-02-24 21:04:36
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    > Więźba
    >
    > impregnacja cisnieniowo odbywa sie
    > http://www.impregnacja-drewna.pl/index.php?id=2&sub=
    2

    To w takim wypadku kupiłem impregnowałem nieciśnieniowo- co i tak mi
    wisi :) bo takiego nie zamawiałem :) Dobre jest stwierdzenie, że 8 m3
    drewna na więźbę kosztuje 4800,00, szkoda tylko, ze się nie mogę
    sprawdzić tego w ich cenniku. A najlepsze jest, że suszenie "na dworze"
    (małopolskie: "na polu") jest za darmo. Zaś sama impregnacja wygląda
    profesjonalnie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 16. Data: 2009-02-24 21:32:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:
> [...]
    > tylko 2mm czy mniej. Kontrłaty kapowane, czyli dostawiasz jedną do
    > drugiej i jest prosto. Wszystko zapakowane, zbindowane, tak że wnoszą
    > po kilka sztuk. Gdybym poczekał kilka miesięcy dostałbym gotową
    > więźbę do skręcenia, z zaciętymi krokwiami itp. Czasy się zmieniają,
    > zmieniają się wymagania klienta. Niestety tartak nie z regionu, który
    > Cię interesuje. Choć wiem, że sprzedają w całej Polsce. I jeszcze
    > jedno wiem, że drewno miałem z pozysku zimowego, chociaż w końcu roku
    > było parcie z lasów by sprzedać zasoby, gdzie po odzimkach było

    a może jeszcze impregnują w bezbarwnym środku a nie w tym z dodatkiem
    obleśnej zielonej farby?

  • 17. Data: 2009-02-24 22:46:29
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a może jeszcze impregnują w bezbarwnym środku a nie w tym z dodatkiem
    > obleśnej zielonej farby?
    Niestety, zielone :(

    pzdr.
    rafał

  • 18. Data: 2009-02-24 22:47:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:

    > Niestety, zielone :(

    czyli DO DUPY

  • 19. Data: 2009-02-25 07:07:41
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    > czyli DO DUPY
    A to już zależy od upodobań, weźmy np. takie słupy 18x18. Jak rozumiem
    Ty/Tobie impregnujesz w niewidzialnym środku typu szaty króla ?

    pzdr.
    rafał

  • 20. Data: 2009-02-25 07:49:18
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
    > To chyba pora na rozmowy z tartakami, zeby pzygotowac drewno na
    > wiezbe, ktora bede potrzebowal latem. Szukalem jakiegos tartaku w
    > rejonie Warszawa-Lodz ale pogubilem sie. Czy ma ktos z Was jakies
    > namiary na sprawdzony tartak, ktory zabezpiecza drewno cisnieniowo -
    > do wiexby?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    Cz?owieku powiedz najpierw po co ci te wszystkie impregnacje bo pewnie
    piszesz kieruja;c sie czyja;s' opinia;. Widzia?es' kiedys' wie;z'be; dachowa
    zjedzona; przez robactwo?? ja widzia?em ale w ponad 150 letnim domu.
    Troche; juz. o tym by?o na tej lis'cie wiec poszukaj.
    I pamie;taj z.e juz. za póz'no kupujesz drewno, mog?es' o tym pomys'lec'
    wczes'niej i pouk?adac' ca?a wie;z'be; w stos na przek?adach, nakryc' czyms' od
    góry i zostawic'. To jest najwaz.niejszy proces dla drewna na wie;z'be; czy
    s'ciany tzw SEZONOWANIE a nie jak próbuja; wmawiac' niektórzy impregnacje.
    Ca?a reszta to MARKETING