  • 1. Data: 2023-05-19 13:06:59
    Temat: Dzisiaj dobre ceny na prad z fotowoltaiki.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko słońca mało. Jak znowu słońca duzo to prad w najlepszych godzinach prawie darmo
    sprzedają. Jak się fotowoltaikarze nie odwrocą to dupa zawsze z tyłu. Ale to ich
    wina. Gowno by spod siebie zjedli. A wystarczyło 1,5-2 kilowaty paneli i akumulator
    na 5kW plus dwie taryfy. W dwie trzecie roku z takiej instalacji mogli mieć prad dla
    siebie. W takiej instalacji panele mogły by być z prywatnych reparacji od niemiec.
    Falownik 3 razy tańszy bo bez łapowki za dopuszczenie do montażu. Byle kto może
    zamontować i podlaczyc, czyli tanio.

  • 2. Data: 2023-05-19 13:46:02
    Temat: Re: Dzisiaj dobre ceny na prad z fotowoltaiki.
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    od niemiec. Falownik 3 razy tańszy bo bez łapowki za dopuszczenie do montażu. Byle
    kto może zamontować i podlaczyc, czyli tanio.

    Ja tak mam, ale na razie za krótko i ciągle coś jeszcze grzebię i
    modyfikuję, więc na razie nie mam statystyk z uzysków.
    Z tym, że paneli mam więcej i akumulatorów też, a taryfę mam na razie
    "płaską" 24h.

  • 3. Data: 2023-05-19 14:34:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 13:06, Zenek Kapelinder wrote:
    > Gowno by spod siebie zjedli.

    Znowu te kułaki spać nie daja, co?

  • 4. Data: 2023-05-19 14:34:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 13:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Falownik 3 razy tańszy bo bez łapowki za dopuszczenie do montażu. Byle
    > kto może zamontować i podlaczyc, czyli tanio.

    Dzisiaj u mnie pada, cały dzień chmury a mam od rana oddane do sieci 30kWh.
    Do końca dnia wpadnie pewnie jeszcze z 10. Po kiego mi jakieś akumulatory
    jak za prąd nie płacę?

    TG

  • 5. Data: 2023-05-19 19:36:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 maja 2023 o 14:36:22 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Do końca dnia wpadnie pewnie jeszcze z 10. Po kiego mi jakieś akumulatory

    Za to zapłaciłeś za panele. Co to zaroznica czy zapłaciłeś od razu czy w ratach.

  • 6. Data: 2023-05-19 20:06:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 19:36 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Za to zapłaciłeś za panele. Co to zaroznica czy zapłaciłeś od razu czy w
    > ratach.

    Inflacja i podwyżki grają na moją korzyść.

    TG

  • 7. Data: 2023-05-19 23:19:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 maja 2023 o 20:08:06 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Inflacja i podwyżki grają na moją korzyść.
    >
    > TG
    Baju baju będziesz w raju. Od 2008 do 2021 nie było zadnych duzych podwyżek cen cen
    pradu
    https://cdn.benchmark.pl/thumbs/uploads/backend_img/
    c/newsy/2021-12/PU/ceny_pradu_11_2021.jpg/773x0x1.jp
    Za to były okresy ze po niewielkim zdrozeniu sporo potaniał. Populistyczne kłamliwe
    informacje mozna wciskać frajerom. Ja nie frajer i powiedziałem sprawdzam. Teraz
    trochę się zmieniło ale wroci do normy. Ja cię rozumie. Chciałeś uchodzić za
    przedsiębiorczego, sprytnego. A wyszło tak jak zawsze. Wydałeś sporo pieniędzy, prad
    nie drozał, zrobiło sie duzo fotowoltaiki i zaczynają ograniczać odbiór. Dzisiaj
    czytam ze celem polityki energetycznej panstwa jest zeby indywidualni posiadacze
    fotowotaiki najpierw zaspokajali wlasne potrzeby. Masz powiedzmy 10 kW w panelach. W
    dobry słoneczny dzień zrobia ze 100kWh. Kupisz olejaki i będziesz grzał powietrze na
    podwórko zeby zuzyc zeby się latem nie zmarnowało?

  • 8. Data: 2023-05-20 08:00:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 23:19 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Baju baju będziesz w raju. Od 2008 do 2021 nie było zadnych duzych
    > podwyżek cen cen pradu

    Jak u Ciebie od 2008 nie było podwyżek cen prądu to po kiego się babrzesz
    w te akumulatory?
    Przecież w 2008 1kWh była poniżej 40gr.
    Teraz jest prawie 1zł...
    Ponad 100% podwyżki to dla Ciebie niewiele? - dobrze się czujesz?

    TG

  • 9. Data: 2023-05-20 08:41:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Baju baju będziesz w raju. Od 2008 do 2021 nie było zadnych duzych
    > podwyżek cen cen pradu
    > https://cdn.benchmark.pl/thumbs/uploads/backend_img/
    c/newsy/2021-12/PU/ceny_pradu_11_2021.jpg/773x0x1.jp

    Teraz obejrzałem ten Twój wykres - przecież na nim masz wzrost z 250 do
    550 za MWh.
    Ponad 100% - to mało?

    Poza tym - kupujesz prąd na giełdzie?
    Jak masz taryfę G11 lub inną GXX to ceny dla Ciebie zatwierdza raz w roku
    URE. One mają tyle wspólnego z ceną rynkową co Twoja pisanina z
    rzeczywistością.

    Prawdziwa inflacja za ostatnie 4 lata to ponad 50%. O tyle realnie spadła
    siła nabywcza Twojej emerytury.
    Żadne darmowe leki, 800+ czy 14 emerytury tego nie zrekompensują.

    TG

  • 10. Data: 2023-05-20 12:41:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 20 maja 2023 o 08:44:09 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Prawdziwa inflacja za ostatnie 4 lata to ponad 50%. O tyle realnie spadła
    > siła nabywcza Twojej emerytury.
    > Żadne darmowe leki, 800+ czy 14 emerytury tego nie zrekompensują.

    Z drugiej strony patrząc ceny energi (prąd, gaz) rosną wolniej jak inflacja i płace..
    Zaryzykowalbym więc stwierdzenie że realnie ceny "energi" spadaly
    No może pomijając ostatni rok/ dwa ale tu "nienaturalne" czynniki dosxly- wojna,
    cowid.