  • 171. Data: 2019-12-28 11:54:20
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    27 Dec 2019 20:47:06 GMT, Budzik

    > No ale przeciez wiadomo dlaczego.
    > Wpiszesz w google i doczytasz w 3 minuty.

    Zazwyczaj podają tylko 3 powody. Upały i susze, droższe paliwa, kary za
    CO2. A przecież nieuniknionym skutkiem podwyższania cen są właśnie omawiane
    OZE. Co najlepiej widać po Australii gdzie powszechnie instalowane PV
    zrobiło zadymę cenową na rynku energetyki konwencjonalnej. Ten co twierdzi
    że rozbudowywanie OZE ceny prądu obniży to zwyczajny głąb i ignorant.

    > No i? W naszym "Czystym Powietrzu" z tego co pamietam
    > mozna rowniez montowac nowoczesne piece na pellet.

    Niestety można montować bez buforu. U niemca to nie do pomyślenia aby
    jakakolwiek kotłownia na drewno chodziła bez bufora. No ale tak jak się
    dostaje dopłatę, a się dostaje, to się bufor właśnie montuje a nie bierze
    dopłatę aby tylko taniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 172. Data: 2019-12-28 11:55:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    27 Dec 2019 20:47:06 GMT, Budzik

    > Nie rozumiem tego jak mozna twierdzic ze wydanie 9mld złotych z budzetu
    > nie ma znaczenia.

    Panie, miliard poleciał na TVPiS, szykują kolejne transze, a Ty się pytasz
    takie rzeczy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 173. Data: 2019-12-28 14:48:20
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > No ale przeciez wiadomo dlaczego rosnie...
    > Pomijam to ze to lawinowe rosniecie nadal oznacza bardzo mały udział FV
    > wnawet w mixie odnawialnych zrodeł a co dopiero w calej produkcji...

    to ja podam przykład ode mnie:
    1kWh prądu = 0.1286GBP =~0.64zł
    1kWh gazu =0.0326GBP=~0.16zł
    dzienna opłata przesyłowa za szt (czyli osobno dla gazu i osobno dla
    prądu = 0.1947GBP =~0,97zł
    To chyba nie dużo więcej niż w Polsce, a myślę że koszty utrzymania
    instalacji (koszty pracy) jednak tutaj zdecydowanie wyższe

    Powyższe od najtańszego operatora (przy moim zużyciu) w rejonie i w 100%
    z energii odnawialnej:
    Source Bulb National average
    Coal 0% 5%
    Natural gas 0% 41%
    Nuclear 0% 19%
    Renewables 100% 33%
    Other 0% 2%
    CO2 g/kWh 0 254

    Lukasz

  • 174. Data: 2019-12-28 15:09:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    >No ale przeciez wiadomo >dlaczego rosnie...
    >Pomijam to ze to lawinowe >rosniecie nadal oznacza >bardzo mały udział FV
    >wnawet w mixie odnawialnych >zrodeł a co dopiero w calej >produkcji...

    A wiesz może dlaczego najdroższa energia jest tam gdzie najwięcej pc i
    wiatrakow(Dania, Australia)?

  • 175. Data: 2019-12-28 15:22:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Niestety można montować bez >buforu. U niemca to nie do >pomyślenia aby
    >jakakolwiek kotłownia na >drewno chodziła bez bufora.

    Nieprawda
    Miejscowość Eutin niedaleko Lubecki.
    Budynek 6rodzinny, mieszkania na wynajem.
    Jeszcze kilkanaście lat temu tam piece kaflowe były a teraz cały budynek grzanym
    kotłem na biomasę. Bez bufpra
    I wbrew propagandzie jaką się tu np głosi jak to niencaszki eko są to w tamtych
    okolicach widać sporo dymiących kominów.

  • 176. Data: 2019-12-28 15:25:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.12.2019 o 15:09, Kris pisze:

    > A wiesz może dlaczego najdroższa energia jest tam gdzie najwięcej pc i
    wiatrakow(Dania, Australia)?

    Z punktu widzenia Polaka. Dla Duńczyka, czy innego Aborygena to,
    że ich energia jest najdroższa, nie oznacza, że dla nich jest
    droga. Czyli jak zawsze - punkt widzenia... itd.

  • 177. Data: 2019-12-28 15:32:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Z punktu widzenia Polaka. >Dla Duńczyka, czy innego >Aborygena to,
    >że ich energia jest >najdroższa, nie oznacza, że >dla nich jest
    >droga. Czyli jak zawsze - >punkt widzenia... itd.

    Ciekawostką taka:
    "Australijskie media, które stawiają na rzetelną informację, a nie tylko zajmują się
    "zieloną propagandą", donoszą o zamykaniu fabryk i firm oraz utracie miejsc pracy z
    powodu gwałtownie rosnących cen energii. Jedną z takich firm jest rodzinne
    przedsiębiorstwo zajmujące się recyklingiem tworzyw sztucznych, które powstało 38 lat
    temu. Właściciele właśnie zamknęli firmę, a ich 35 pracowników utraciło pracę,
    ponieważ miesięczny rachunek za elektryczność wzrósł w ciągu 18 miesięcy z 80 tysięcy
    dolarów australijskich do 180 tysięcy. Jest to bezpośredni efekt zamknięcia ostatniej
    elektrowni węglowej w tym stanie [2]."
    https://www.cire.pl/item,148855,13,0,0,0,0,0,w-austr
    alii-energia-jest-tak-droga-ze-tej-zimy-ludzie-beda-
    umierac-z-zimna-twierdzi-australijski-parlamentarzys
    ta.html

  • 178. Data: 2019-12-28 15:38:53
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-12-27 o 18:56, nadir pisze:
    > W przypadku DG można sobie pracować i chorować jak się komu podoba.

    Ładnie obróciłeś kota ogonem.
    --
    A S

  • 181. Data: 2019-12-28 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > powszechnie instalowane PV zrobiło zadymę cenową na rynku energetyki
    > konwencjonalnej. Ten co twierdzi że rozbudowywanie OZE ceny prądu

    Z jednej strony z tego co czytałem to w tej chwili prad z wiatru jest juz
    tanszy niz z wegla.
    Z drugiej strony ja jestem w stanie zaakceptowac to ze prad jest
    "czystszy" i drozszy. gorzej jak jest nadal "brudny" i coraz drozszy.

> [...]
    > aby jakakolwiek kotłownia na drewno chodziła bez bufora. No ale tak
    > jak się dostaje dopłatę, a się dostaje, to się bufor właśnie montuje

    Nie znam tematu.
    Rozumiem ze Kris wrzucajac temat pelletu w niemczech chciał zasugerowac
    ze "u nich bija murzynów". Poczytałem 3 minuty i juz widze ze to
    nieprawda. ale chetnie poznam temat dokładniej i dowiem sie co Kris miał
    na mysli.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 179. Data: 2019-12-28 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > to ja podam przykład ode mnie:
    > 1kWh prądu = 0.1286GBP =~0.64zł
    > 1kWh gazu =0.0326GBP=~0.16zł

    A jak ten gaz na m3 przeliczyc?
    Dlaczego gaz w kwh podaja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki