  • 361. Data: 2022-01-16 20:43:47
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 16 January 2022 at 20:23:59 UTC+1, maniek4 wrote:
> [...]
    więcej zapłacę miesięcznie za prąd jak do tej pory 400 zł rocznie tragedii nie ma

    podatkach, inflacja 30% ale "tragedii nie ma" - otóż jest ale prawdziwa Wenezuela
    dopiero przed nami:(
    > Uszanowanie Adamie.
    > Próbowałem dowiedzieć się ile kosztuje utylizaja paneli po okresie ich
    > życia, ale nikt nie chce, nie może mi powiedzieć.
    > Może Ty coś wiesz?
    >
    > Pozdro.. TK
    utylizacja paneli solarnych w Mimcach nic nie kosztuje bo przyjeżdżają Zenki z
    Polski, demontują je i wioza do Polski, tam myją i sprzedaja jako powystawowe
    za 50% ceny

  • 362. Data: 2023-01-04 23:05:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 20:23:59 UTC+1 maniek4 napisał(a):
> [...]
    > Próbowałem dowiedzieć się ile kosztuje utylizaja paneli po okresie ich
    > życia, ale nikt nie chce, nie może mi powiedzieć.

    uszanowanie, uszanowanie. Nie wiem bo mnie to nie interesuje - za 30 lat
    prawdopodobnie i tak już nie będę żył. Póki co minął właśnie trzeci rok użytkowania i
    mimo, że w ciągu pierwszych dwóch lat sprawność paneli miała spaść drastycznie to
    trzeci rok był rekordowy pod względem uzysków - ponad 10 tys kWh wpadło.

    A jak tam ceny prądu u Was - dalej stoją w miejscu "jak przez ostatnie 20 lat"? :D

    Mi czas zwrotu paneli spadł do 4 lat, więc do końca TEGO roku będą już spłacone,
    potem jeszcze zgodnie z ustawą przez conajmniej 13 lat będą dostarczać mi darmowy
    prąd do wszystkiego, a przez kolejnych 15 na trochę pewnie gorszych zasadach (ale nie
    takich złych jak się okazuje - mowa oczywiście o net meteringu :)

    No to pozdro :D

    --
    Adam Sz.

  • 363. Data: 2023-01-04 23:37:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    środa, 4 stycznia 2023 o 23:05:40 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):

    [...]
    > mowa oczywiście o net meteringu :)

    *net billingu :)

  • 364. Data: 2023-01-10 18:50:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 4 stycznia 2023 o 23:05:40 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):
    > nostatnie 20 lat"? :D
    >
    > Mi czas zwrotu paneli spadł do 4 lat, więcl
    1kwp wyprodukuje rocznie optymistycznie licząc 1000kwh
    Ile masz kwp i ile kosztował Ciebie w momencie zakupu 1kwp skoro piszesz o zwrocie w
    4 lata?
    Płaciłeś 2500zl/kwp?

  • 365. Data: 2023-01-11 07:58:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2023 o 18:50, Kris pisze:

    > 1kwp wyprodukuje rocznie optymistycznie licząc 1000kwh

    Czyli 1250 zł po obecnych cenach.

    > Ile masz kwp i ile kosztował Ciebie w momencie zakupu 1kwp skoro piszesz o zwrocie
    w 4 lata? > Płaciłeś 2500zl/kwp?

    1250*4=5000, a nie 2500.
    A to już jest realne.

    Nawet odejmując 20% na magazyn w sieci, wychodzi 4000.

  • 366. Data: 2023-01-11 11:10:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 11 stycznia 2023 o 07:58:22 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    zwrocie w 4 lata? > Płaciłeś 2500zl/kwp?
    > 1250*4=5000, a nie 2500.

    Skąd ta cena 1,25zl/kwh?
    Właśnie płaciłem fakturę za energię taryfa G11 zużyte 564 kWh kwota faktury 433 zł
    Czyli 77 groszy za kilowatogodzinę a przypominam że Adam pisze o trzech poprzednich
    latach.
    No i zapewne ma taryfę g 12 lub G12W gdzie średnia wyjdzie jeszcze niżej za
    kilowatogodzinę

    > A to już jest realne.
    >
    > Nawet odejmując 20% na magazyn w sieci, wychodzi 4000.
    Błędne założenia wychodzą błędne wyniki

  • 367. Data: 2023-01-11 11:19:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2023 o 11:10, Kris pisze:

    > Skąd ta cena 1,25zl/kwh?

    Z cennika na 2023.

    > Właśnie płaciłem fakturę za energię taryfa G11

    W zeszłym roku.
    W tym jest duża podwyżka.

    Gdyby nie zamrożenie byłoby ponad 2 zł.

    > No i zapewne ma taryfę g 12 lub G12W gdzie średnia wyjdzie jeszcze niżej za
    kilowatogodzinę

    W II taryfie G12 wychodzi teraz 0,98 zł.
    Trochę taniej, ale już bez szaleństw.

    >przypominam że Adam pisze o trzech poprzednich latach.

    Racja.
    Ale też zapewne o innych cenach montażu pv niż dziś.

    Na dziś pv się zwraca właśnie po 5-6 latach.

  • 368. Data: 2023-01-11 19:29:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 11 stycznia 2023 o 11:19:54 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > Ale też zapewne o innych cenach montażu pv niż dziś.
    Nieee
    Archiwum ofert przejrzałem i w 2020 proponowali min5000/kwp.

  • 369. Data: 2023-01-12 07:37:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2023 o 19:29, Kris pisze:
    > Nieee
    > Archiwum ofert przejrzałem i w 2020 proponowali min5000/kwp.

    Żeby znaleźć taniej, to trzeba poszukać tanich ofert, a nie liczyć że
    ktoś sam z siebie Ci zaoferuje taniej....

  • 370. Data: 2023-01-13 06:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Nieee
    > Archiwum ofert przejrzałem i w 2020 proponowali min5000/kwp.

    Zakładałem 6kwp w 2021 i płaciłem ponizej 4tys/kwp
    Zakładałem 10kwp w 2022 i płaciłem 4500 ale tylko dlatego ze wziałem z
    optymalizatorami. Zwykła instalacja i to z panelami bifacjalnymi
    kosztowała 40tys.
    Oczywiście były tez oferty z columbusa za prawie 80 ale kto sie na to
    decyduje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin