  • 351. Data: 2021-12-25 10:33:54
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    środa, 25 grudnia 2019 o 22:21:49 UTC+1 Kris napisał(a):
    > Ale generalnie o co się spinacie?
    > Podwyżek cen energi z 20lat nie było to chyba nie warto się dziwić że dwie dychy
    większy rachunek za prąd bedzie miesięcznie

    No cześć, jak oceniasz swoje proroctwa? Chyba slabo nie? Nie trzeba było nawet 5 lat
    czekać żeby 1kWh skoczył do złotówki, wystarczyły 2 lata. Mi się inwestycja w foto
    zwróci że 2lata szybciej niż zakładałem, mam już 2lata, jeszcze z 3 a potem
    conajmniej 10 lat oszczędności powyżej 5-6k pln rocznie :)
    Pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 352. Data: 2021-12-25 11:17:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 10:33:55 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):
> [...]
    foto zwróci że 2lata szybciej niż zakładałem, mam już 2lata, jeszcze z 3 a potem
    conajmniej 10 lat oszczędności powyżej 5-6k pln rocznie :)

    Jest jak jest.
    Bowych taryf Energa jeszcze nie znam ale szacuję że odb stycznia około 40 zł więcej
    zapłacę miesięcznie za prąd jak do tej pory 400 zł rocznie tragedii nie ma

  • 353. Data: 2021-12-25 11:39:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 11:17:48 UTC+1 Kris napisał(a):
    :)

    > Jest jak jest.
    > Bowych taryf Energa jeszcze nie znam ale szacuję że odb stycznia około 40 zł więcej
    zapłacę miesięcznie za prąd jak do tej pory 400 zł rocznie tragedii nie ma

    Ps
    Wlazłem na stronę Twojej firmy i wychodzi mi że jak hosting itp do Was przenióse to
    że 3stowy zaoszczedze rocznie.
    Więc akurat na droższy prąd będzie;)

  • 354. Data: 2021-12-25 11:49:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    zapłacę miesięcznie za prąd jak do tej pory 400 zł rocznie tragedii nie ma

    U mnie w tym roku +21% co daje podwyżkę 1100 rocznie. W dwa lata podwyżka z ok. 4500
    do blisko 6500, co daje zwrot zainwestowanych 29k w foto już nie w 6,5, a w niecałe 5
    lat. A ponieważ to dopiero początek podwyżek (realnie cena prądu to jakieś 3 x tyle)
    to czuje ze zwróci się już za max 2-3 lata. Za 2 lata 1kWh minimum 1,5pln, może nawet
    2pln. Kto nie wszedł w fotowoltaike będzie żałował - jeszcze jest czas do marca ;)

    --
    Adam Sz.

  • 355. Data: 2021-12-25 11:51:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    zapłacę miesięcznie za prąd jak do tej pory 400 zł rocznie tragedii nie ma

    Zachowujesz się jak typowy wyborca pisu - tu stówa, tam dwie, tam tysiąc w podatkach,
    inflacja 30% ale "tragedii nie ma" - otóż jest ale prawdziwa Wenezuela dopiero przed
    nami:(

    --
    Adam Sz.

  • 356. Data: 2021-12-25 11:56:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 11:39:49 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    > Ps
    > Wlazłem na stronę Twojej firmy i wychodzi mi że jak hosting itp do Was przenióse to

    Bez podwyżek miałbyś te 3 stówy w kieszeni więc to nie oszczędność tylko strata:)

    --
    Adam Sz.

  • 357. Data: 2021-12-25 12:00:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 11:51:46 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):

    > Zachowujesz się jak typowy wyborca pisu - tu stówa, tam dwie, tam tysiąc w
    podatkach, inflacja 30% ale "tragedii nie ma" - otóż jest ale prawdziwa Wenezuela
    dopiero przed nami:(

    Ja po prostu nie przejmuje się rzeczami na które nie mam wpływu(ceny energii np)
    Wolę skupić się na tym aby zarobić o tyle więcej żeby na droższy prąd starczyło.
    Na to mam wpływ.

  • 358. Data: 2021-12-25 12:07:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 11:49:03 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    może nawet 2pln. Kto nie wszedł w fotowoltaike będzie żałował - jeszcze jest czas do

    Gdybyś 1,5roku temu za 29tys zamiast fv kupił 15ton profili stalowych, np 2x2cm to
    dzisiaj byś je sprzedał za 150 tys;)

  • 359. Data: 2021-12-25 15:30:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 12:07:36 UTC+1 Kris napisał(a):

> [...]
    marca ;)

    > Gdybyś 1,5roku temu za 29tys zamiast fv kupił 15ton profili stalowych, np 2x2cm to
    Jesteś okrutny i litości na dodatek za grosz nie masz. Mogą się zmienić przepisy bo
    kto nie zabroni ich zmienić i sieci albo będą brały prąd jak będą chciały albo trzeba
    będzie mieć akumulator żeby brały wtedy kiedy im pasuje. Akumulator od 100 tysięcy,
    oczywiście z jakąś drobna dopłatą. za prąd zapłacą cenę z zawodowej elektrowni. Poza
    tym wcale nie jest wykluczone że ludzie , ale nie w Polsce, się wkurwia i opłata za
    CO2 zostanie znacząco obniżona. Prąd w elektrowni zrobi się po 20 groszy za
    kilowatogodzine. O podatku katastralnych w który wejdzie wartość instalacji fv z
    litości nie wspomnę. Dużo może być scenariuszy i akurat twój wcale nie musi być tym
    co się zrealizuje. P wojnie może być a ty będziesz miał zbombardowany przypadkowo
    dom. Ubezpieczenia na wypadek wojny nie ma.

  • 360. Data: 2022-01-16 20:23:54
    Od: maniek4 <s...@w...fju>

    W dniu 2021-12-25 o 11:51, Adam Sz. pisze:

> [...]
    podatkach, inflacja 30% ale "tragedii nie ma" - otóż jest ale prawdziwa Wenezuela

    Uszanowanie Adamie.
    Próbowałem dowiedzieć się ile kosztuje utylizaja paneli po okresie ich
    życia, ale nikt nie chce, nie może mi powiedzieć.
    Może Ty coś wiesz?

    Pozdro.. TK