  • 211. Data: 2019-12-29 12:00:00
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Kurcze naprawdę to dla Ciebie za trudne?
    > Dotacja jak każda inna.
    > 500plus bierzesz czy odmôwiles?
    > Adam za FV weżmie 5tysi dotacji od Krzywoustego + dotacje od
    > gminy(80%cos tam wcześniej pisał jeśli się nie mylę) czy nie
    > wežmie?. Naprawdę trzeba Wam po Kogotkowemu żeby dotarło?

    To podrozał ten prąd w zeszłym roku czy nie podrozał? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 210. Data: 2019-12-29 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Mini składka mini świadczenie.
    > Dziwi to Ciebie?

    1300zł miesiecznie to nie az takie mini...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 213. Data: 2019-12-29 12:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > Dobra inaczej.
    > Co grozi osobie prowadzącej DG, która jest chora lub czuje się słabo i
    > postanowi, że dziś nie pracuje? Nie idzie do lekarza, nie idzie do
    > pracy, nikogo nie powiadamia, wyłącza telefon.

    Grozi jej brak przychodu, brak kasy na raty za srodki trwałe etc.

    > Co grozi osobie zatrudnionej na umowie o pracę, gdy będzie chora lub
    > poczuje się słabo i postanowi, że dziś nie pracuje. Nie idzie do
    > lekarza, nie idzie do pracy, nikogo nie powiadamia, wyłącza telefon.

    Ma ten luksus ze idzie do lekarza, bierze L4 i jej wypłata jest
    ograniczana o 20%.

    Rozmowa o DG vs praca na etat i takie jej porownywanie to troche jakby
    porownywac dobrą pomidorową z seksem z piekną i namietną kobieta...
    Obie rzeczy maja swoje plusy i minusy ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 214. Data: 2019-12-29 12:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > tylko zajmują się "zieloną propagandą", donoszą o zamykaniu fabryk i
    > firm oraz utracie miejsc pracy z powodu gwałtownie rosnących cen
    > energii. Jedną z takich firm jest rodzinne przedsiębiorstwo
    > zajmujące się recyklingiem tworzyw sztucznych, które powstało 38 lat
    > temu. Właściciele właśnie zamknęli firmę, a ich 35 pracowników
    > utraciło pracę, ponieważ miesięczny rachunek za elektryczność wzrósł
    > w ciągu 18 miesięcy z 80 tysięcy dolarów australijskich do 180
    > tysięcy. Jest to bezpośredni efekt zamknięcia ostatniej elektrowni
    alii-energia-jest
    > -tak-droga-ze-tej-zimy-ludzie-beda-umierac-z-zimna-t
    wierdzi-australij
    > ski-parlamentarzysta.html

    Z tego co czytam dalej to u nich problemem jest ustanowienie złego mixu?
    Stworzyli niezrownowarzony system, teraz szukaja pomysłu jak go ratowac?
    Tak rzeczywiście jest?

    Z drugiej strony Australia płonie, notowane są kolejne rekordy temperatur
    wiec mysle ze oni szczegolnie powinni być zainteresowani ograniczaniem
    emisji CO2. A jakos mocno nie sa bo politycy plus kasa misiu kasa...

    BTW 150mln dolarów? Jezeli jest im potrzebny taki bufor (jest?) to
    przeciez jakies groszowe wydatki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 215. Data: 2019-12-29 12:08:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    >To podrozał ten prąd w >zeszłym roku czy nie podrozał

    Może też zerknij w swoje rachunki za prąd w 2019 i w 2018 i daj znać czy a jeśli tak
    to o ile podrożał.

  • 216. Data: 2019-12-29 12:14:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    >1300zł miesiecznie to nie az >takie mini

    Koszty opieki medycznej też mini nie są. Na pewne rzeczy jako społeczeństwo się
    umowliśmy że będziemy się wspólnie składać.

  • 217. Data: 2019-12-29 12:15:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-29 o 12:00, Budzik pisze:

    > Grozi jej brak przychodu, brak kasy na raty za srodki trwałe etc.

    Powyższe grozi też przy zerowej absencji, więc to nie ten problem.

    > Ma ten luksus ze idzie do lekarza, bierze L4 i jej wypłata jest
    > ograniczana o 20%.

    Prowadząc DG jestes chory i masz l4 to powiadamiasz zus nie płacac za
    ten okres czesci składek i dostajac jakies mini swiadczenie.

    Czyli też jest jakiś bonus.

    > Rozmowa o DG vs praca na etat i takie jej porownywanie to troche jakby
    > porownywac dobrą pomidorową z seksem z piekną i namietną kobieta...
    > Obie rzeczy maja swoje plusy i minusy ;-D

    No to teraz trzeba by popytać Adama dlaczego wyskoczył z tym L4.

  • 218. Data: 2019-12-29 12:19:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Właśnie na tym polega >paradoks OZE, szczególnie >jak się źle tym zarządza.
    >OZE nie może sensownie >działać bez magazynów energi
    A jak ludzie w Australii zaczęli masowo montować magazyny energi to teraz władza chce
    tego tam zakazać czy już zakazała

  • 219. Data: 2019-12-29 12:25:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Znajomy ma taka umowe ze jak >danego dnia nie wykona >usługi to bodaj 600zł
    >kary za kazdy dzien moga mu nałozyć.

    Z pistoletem przy skroni taką umowę podpisywał?

    >Plus obciązyc go kosztami >które
    >poniosła firma w wyniku >niezrealizowania usługi...

    Czyli nie
    Państwo wrogiem przedsiębiorcy a drugi przedsiębiorca;)
    Ps
    Nie tak dawno czytałem że kurier(przedsiębiorca) jak auta po przesyłki nie podstawi
    to 10tys "kary" mu nalicza firma kurierska

  • 220. Data: 2019-12-29 12:36:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Rozmowa o DG vs praca na >etat i takie jej >porownywanie to troche jakby
    >porownywac dobrą pomidorową >z seksem z piekną i namietną >kobieta...
    >Obie rzeczy maja swoje plusy >i minusy

    Ano właśnie
    Adam minusy wykazuje a są i "plusy":
    -auto,projektor,tv można "na fakturę kupić" i w koszty wrzucić
    -pracownokow można okraść zatrudniając na czarno czy do samozatrudnienia przymusić
    -żona jak w ciążę zajdzie to można ją w swojej czy kolegi firmie fikcyjnie zatrudnić
    z wysoką pensją żeby pożniej ZUS wypłacał chorobowe i inne zasiłki
    -mnostwo innych możliwości