  • 81. Data: 2016-07-26 09:48:22
    Temat: Re: Fundamenty, a wielkosc budynku
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:43:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    albo dane i numer dowodu tego co pracowal.
    > ale sie usmialem :) Moze zamiast dociskac to obnizyc vat budowlany do 5%?

    Vat to pies - najgorsze jest 19% dochodowego. 1/5. Dochodowy powinien w ogole
    zniknac :) Wtedy nikt by sie nie pierniczyl z niewystawianiem faktur.
    Kasa i tak wrocilaby do budzetu w postaci dobrze i latwo sciagalnego vatu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2016-07-26 10:15:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-25 o 14:22, Piotrek pisze:

    > Aaa! Czyli są dowody, że działałeś wspólnie i w porozumieniu w celu
    > wydymania państwa na VATcie ;-)

    A skąd mam wiedzieć czy budowlaniec jest Vatowcem?
    Chce 100 tys za etap - tyle dostaje i kwituje.

    > I jeszcze się tym publicznie chwalisz ...

    Nie mam się czego bać, nie jestem firmą.

    --
    Pete

  • 83. Data: 2016-07-26 10:16:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-25 o 15:34, JK pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > =========
    > Oj, nie wiesz co mówisz.
    > I lepiej nie sprawdzaj w U.Sk. jak to jest z domem, od którego wykonania wykonawca
    nie zapłacił podatku...
    > Analogia do samochodu: kupujesz auto (choćby nowe w salonie) i po jakimś czasie
    okazuje się, że dealer nie zapłacił VAT. Myślisz, że dalej będziesz jeździł "swoim"
    autem?

    Osoba fizyczna?
    Urban legend.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2016-08-17 16:38:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 15:06, Piotrek pisze:
> [...]
    > kosztach materiałów. Natomiast ja miałem prawo wskazać miejsce zakupu i
    > wtedy miał obowiązek kupić we wskazanym miejscu, po "moich" cenach.
    >
    > Skorzystałem z tego prawa trzy razy - przy kryciu dachu, przy osprzęcie
    > elektrycznym i przy piecu.
    >
    > W pozostałych przypadkach materiały miał taniej niż ja potrafiłem kupić
    > (po dociśnięciu kolanem konkurencyjnych dostawców).
    >
    > Oczywiście nie sprawdzałem ceny każdego gwoździa bo wtedy fun z budowy
    > domu zmieniłby się w jakiś koszmar ...
    >
    > Tak wiec z tym dużo drożej to bym nie przesadzał.

    U mnie dokładnie tak samo wyglądało to z ocieplaniem domu, budową
    przyłącza gazowego, zakupem i instalacją kotła CO i wszelkimi mniejszymy
    pracami przy okazji tego.
    Też ładnie, legalnie, na FV z 8% VATem. Ceny materiałów/kotła lepsze lub
    takie same, jakie mógłbym sam otrzymać.
    Ale też dorwać do prac tą moją ekipę to trzeba się na wiele miesięcy
    wcześniej umawiać...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 85. Data: 2016-08-17 16:43:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 23:16, gobo pisze:
> [...]
    > filigran. Do tego nadproza okien, by zmiescic w nich rolety. Cene
    > zmienilo to niewiele - raptem kilka tysiecy.
    > Cene uwazam za rozsadna. Ja ze wzgledu na prace sam niewiele zrobie.
    > Firme od SSO mam jedna. Po niej wchodzi druga od wszystkich instalacji.
    > Okna w miedzyczasie. Tempo prac jest jak na razie meeeeega. Zaczalem 10
    > dni temu, a mam juz fundamenty, bloczki fundamentowe, izolacje
    > Disprobitem, przyklejone 2 warstwy styropianu na bloczki fundamentowe
    > (10 i 8cm). dwie warstwy tynku z zatopiona siatka i folie kubelkowa.
    > Jutro i pojutrze zasypywanie do stanu 0 i kanalizacja.

    Pytanie poboczne - folia kubełkowa przy fundamentach. W jakim celu się
    ją stosuje? Pytam, bo u mnie ścianki fundamentowe i trochę fundamentów
    było odkopane, ocieplone trochę styropianem, zabezpieczone Dysperbitem i
    tyle. I się zastanawiam czy to jakiś spory problem, że takowej folii nie
    mam?

    Pzdr
    --
    /__/_* /