  • 1. Data: 2016-07-15 12:14:44
    Temat: spawać czy nitować?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    naprawiam bramę, typu dzrzwi do garażu blaszaka. konstrukcja nośna, rama
    jest wykonana z profili zamkniętych, o przekroju kwadratu. Czarny metal,
    pokryty cortaninem i podkładem. na to ma być zamocowana blacha
    ocynkowana. normalnie ( za czasów dziedka i ojca) się to spawało. ale
    spawanie uszkadza farbę i powoduje lokalne rdzewienie. po dospawaniu
    będę miał duży kłopot aby dojść z farbą pomiędzy profile a blachę.
    Czy ktoś praktykował nitowanie? czy wogóle się takie rozwiązanie
    stosuje? czy jednak to punktowo pospawać?
    Dzięki za wskazówki
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-07-15 12:24:08
    Temat: Re: spawać czy nitować?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lipca 2016 12:14:45 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > Czy ktoś praktykował nitowanie? czy wogóle się takie rozwiązanie
    > stosuje? czy jednak to punktowo pospawać?
    Nituj

  • 3. Data: 2016-07-15 12:32:41
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 15.07.2016 o 12:14, ToMasz pisze:
> [...]
    > Czy ktoś praktykował nitowanie? czy wogóle się takie rozwiązanie
    > stosuje? czy jednak to punktowo pospawać?
    Nituj, tylko daj dodatkowe otwory w najniższych punktach profili żeby
    miała którędy spływać woda.

  • 4. Data: 2016-07-15 13:33:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lipca 2016 12:24:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nituj
    Dobre wiertło kup- Irvin polecam

  • 5. Data: 2016-07-15 13:57:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dopisz jeszcze ze jak nie potrafi ostrzyc wiertel to pudelko a nie jedno bedzie
    potrzebowal. Bo jak umie ostrzyc to jednym z HSS wywierci wszystkie otwory.

  • 6. Data: 2016-07-15 14:03:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lipca 2016 13:57:18 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dopisz jeszcze ze jak nie potrafi ostrzyc wiertel to pudelko a nie jedno bedzie
    potrzebowal. Bo jak umie ostrzyc to jednym z HSS wywierci wszystkie otwory.

    Raczej jak nie umie wiercic :)
    Bo jak umiesz wiercic to ostrzenie Ci nie bedzie potrzebne na te kilkanascie
    czy nawet set otworow :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-07-15 14:32:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A to tez. Nie jest sztuka spalic najlepsze wiertlo na pierwszym otworze.

  • 8. Data: 2016-07-15 15:07:35
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 15.07.2016 o 14:03, Adam Sz. pisze:
> [...]
    >
    > Raczej jak nie umie wiercic :)
    > Bo jak umiesz wiercic to ostrzenie Ci nie bedzie potrzebne na te kilkanascie

    dwa złamałem, jedno ja, drugie kolega. to którym pracowaliśmy do końca,
    ostrzyłem ze 3 razy. zrobione.
    Dzięki