  • 1. Data: 2011-05-19 15:07:20
    Temat: Głęboka dziura wiertłem koronowy ?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć.
    Czy jest coś co pozwoli mi przewiercić się przez 30cm cegły wiertłem
    koronowym fi80?
    Wiercić mogę tylko od jednej strony i bez kombinowania zagłębie się na
    max 15cm. Może są jakieś "przedłużki" do SDSa?

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2011-05-19 18:47:04
    Temat: Re: Głęboka dziura wiertłem koronowy ?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiercić mogę tylko od jednej strony i bez kombinowania zagłębie się na max
    > 15cm. Może są jakieś "przedłużki" do SDSa?

    Przedłużkę do SDS+ wydaje mi się, że widziałem kiedyś w sklepie 'Platforma".
    Po sklepach internetowych można znaleźć gotowe przedłużki do koronek, 350mm
    długie.

    A swoją drogą... zacząć koronką, żeby równa dziura w scianie była, a potem
    jechać długim wiertłem po obwodzie - nie da się?

    J.

  • 3. Data: 2011-05-20 06:39:41
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-05-19 20:47, Jarek P. pisze:
> [...]
    >
    > A swoją drogą... zacząć koronką, żeby równa dziura w scianie była, a
    > potem jechać długim wiertłem po obwodzie - nie da się?

    Rzeczywiście są, dokopałem na alle.. Za 120zł mi się nie kalkuluje a za
    14zł podejrzanie tanie (skoro takie same są za 120).
    Zrobię tak jak proponujesz.

    ________MAT_______

  • 4. Data: 2011-05-20 08:40:32
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-05-2011 o 08:39:41 Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>
    napisał(a):

    > Rzeczywiście są, dokopałem na alle.. Za 120zł mi się nie kalkuluje a za
    > 14zł podejrzanie tanie (skoro takie same są za 120).
    > Zrobię tak jak proponujesz.

    Zanim zaczniesz się mozolić to IMHO za 14zł warto zaryzykować tanią
    przedłużkę.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-05-20 09:32:30
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 19.05.2011 17:07, Lagod wrote:
> [...]
    > Wiercić mogę tylko od jednej strony i bez kombinowania zagłębie się na
    > max 15cm. Może są jakieś "przedłużki" do SDSa

    Sa, sa tez wiertla przebiciowe fi 80, mozna pozyczyc
    S.

  • 6. Data: 2011-05-20 17:21:18
    Od: "Stolat" <c...@o...pl>

> [...]
    > Wiercić mogę tylko od jednej strony i bez kombinowania zagłębie się na max
    > 15cm. Może są jakieś "przedłużki" do SDSa?

    Robiłem takie dziury i powiem ci, że przedłużka nic nie da.
    Przy tak głębokiej dziurze i braku prostopadłości osi otworu względem ściany
    na bank Ci się to zakleszczy.
    Jak byś miał wiertnicę to co innego. najlepiej powiercić otwory a później
    jakąś rurą przebić.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2011-05-21 07:56:13
    Temat: Re: Głęboka dziura wiertłem koronowym ?
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Pytanie jeszcze, jaka to cegła.

    PS. Przepuszczasz wentylację czy coś innego? Stoję przed bardzo podobnym
    zadaniem, tyle że ściany cieńsze (ale za to jedno nadproże najprawdopodobniej
    żelbetowe). Oprócz samego wiercenia zastanawiam się, czy da się to zrobić na
    sucho, czy może obowiązkowo na mokro (wiertnicą w żelbecie), co byłoby pewnym
    problemem (już wykończona klatka schodowa).

    -----

  • 8. Data: 2011-05-23 12:27:48
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-05-21 09:56, ąćęłń pisze:
    > PS. Przepuszczasz wentylację czy coś innego?

    Nie pisałem co robię, bo by to zamgliło istotę problemu.
    Wiercę dziurę w posadzce piwnicy w celu poboru wody do ogródka. Posadzka
    jest takiej konstrukcji:
    cegła na płask
    żużel
    cegła na płask
    10cm piasku
    woda gruntowa

    Przyjąłem w końcu taktykę "dużo małych dziurek" przy czym decydując się
    na takie rozwiązanie robię większy otwór, 12cm.

> [...]
    > sucho, czy może obowiązkowo na mokro (wiertnicą w żelbecie), co byłoby pewnym
    > problemem (już wykończona klatka schodowa).

    Rozumiem że nowy dom, i w tym nowym domu są nadproża które teraz
    będziesz przewiercał zakładając że jet ono niepotrzebne bo nie przenosi
    obciążeń... :-/
    Wiertłem koronowym do osadzania puszek nie przetniesz zbrojenia z nadprożu.