  • 101. Data: 2023-03-22 07:36:12
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.03.2023 16:12, Cavallino wrote:

    > Skąd pomysł, że mam 20 cm styropianu? ?

    A z tego słońca nawet na gołych ścianach to jakiś zysk jest? Mnie się
    wydaje że żaden - znaczy kwiaty mogą co najwyżej się przegrzać, jeżeli
    zasadzone od południa przy samej ścianie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 102. Data: 2023-03-22 07:48:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A z tego słońca nawet na gołych ścianach to jakiś zysk jest?

    Ale ja przecież mówię o piętrze, czyli użytkowym poddaszu - takim ze
    skośnym dachem (częściowo).

    Oczywiście że czuć że słońce operuje w konkretne dni, przynajmniej w marcu.
    W styczniu to chyba za słabo żeby było to odczuwalne....

  • 103. Data: 2023-03-23 10:48:14
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 16.03.2023 o 16:46, Cavallino pisze:

    > Pompy mają grzałkę, więc dadzą radę w razie czego.
    > Tylko drożej, bo bez COP=3 czy 4.

    > Albo wiatraczek za 15 zł.

    Jaki wiatrak, myślisz o wywiewie znad grzejnika który rozprowadza ciepło?

  • 104. Data: 2023-03-23 10:51:15
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 16.03.2023 o 17:06, heby pisze:

    > Pompa będzie komfortowa, ale wtedy będzie to kosztowało więcej.
    >
    > To nie wybór miezy zamarzaniem, tylko wybór między płaceniem
    > więcej/mniej.

    A gdzie tu alternatywa dla innego rodzaju paliw? PC jest przedstawiana
    jako cud techniki który bije cała konkurencje w każdej kategorii,
    kosztuje to w stosunku do tradycji straszna kasę, tymczasem już na
    początku dowiaduję się o tym żebym nie był zdziwiony gdy będę przy niej
    marzł...

    > Ogrzewa się wtedy kominkiem *i* pompą.
    >
    > A jesli chodzi o sąsiadów, to:
    > 1) Zawsze możesz ją pomalować w tęczę i już nie będą się śmiali z jej
    > ceny
    > 2) Kupić pompę 4kW, basenową, za 3kzł. Przy 0 stopni jeszcze jako tako
    > działa. Ogarniesz w ten sposób 50% sezonu grzewczego.

    A alternatywą dla pompy nie będzie ogrzewanie kominkiem i niedawno
    zakupionym piecem elektrycznym, no i oczywiście posiadanym jeszcze w
    rezerwie  węglowym piecem CO?

    > Statystyka. Podobnie jak ryzyko bycia rozjechanym przez Szydło na
    > przejściu. Oszacowałem i postanowiłem wychodzić jednak z domu.

    Statystyka czy reklama i marketing? Bo wbrew pozorom są to rzeczy które
    dla wielu w podejmowaniu decyzji w wielu kwestiach mają zasadnicze
    znaczenie..

    > Wydajniejsza pompa będzie pracować przez 95% swojego czasu na ćwiartkę
    > mocy, będzie wymagała większych przepływów, będzie większa. Co nie
    > jest optymalne.
    >
    > Przy -25 pompa nie ma śladu sensu, bez względu na moc znamionową.

    Audytor zaproponował pompę o mocy 8KW. Tu na grupie proponowano 5KW z
    uwagą że i 3KW powinno wystarczyć.

    > To, ile prądu zje pompa, zalezy od tak wielu czynników, że ciężko o
    > tym dyskutować obiektywnie. Zależy od tego czy lubisz ciepło, czy
    > chcesz mieć w kranie 38 czy 45 stopni, czy masz jakąs automatykę na
    > grzejnikach itd itp. Pompa może skonsumować i 2x więcej, jeśli
    > będziesz jej źle używał.

    Myślę że z moimi preferencjami to jednak niezbyt pasuję do PC. W dzień
    musi być wystarczająco ciepło, jak dla mnie  wspominane już wcześniej
    +22 w pomieszczeniu to absolutna granica, w nocy mogę się obejść w ogóle
    bez grzania i to przy minusowych temperaturach na zewnątrz. Taki styl
    zdaje się niezbyt pasuje do preferencji grzania pompą?

    > Chyba wystarczy nie uzywać. Zawsze możesz powiedzieć, że to dekoracja.

    Jasne, ale oni chyba mają jakieś swoje argumenty. Widmo kryminału
    całkiem realne..?

    > Większy grzejnik wymaga zasilania niższą temperaturą dla uzyskania
    > podobnego efektu. A niższa temperatura oznacza większy COP, bo
    > skuteczność pompy ciepła jest bezpośrednio zależna od róznicy
    > temperatury po obudwu stronach.
    >
    > Innymi słowy tak, zwiększanie powierzchni grzejnika dla pompy ciepła
    > ma znaczenie. W przypadku źródeł ciepła typu gaz czy węgiel - nie ma.

    Dzięki.

  • 105. Data: 2023-03-23 10:51:50
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 16.03.2023 o 19:11, Janusz pisze:

    > Nie mogą zakazać bo w ewidencji zgłaszasz podstawowe źródło ciepła a
    > kominek takim nie może być*, więc trudno zakazać coś o czym nie mają
    > wiedzy.
    > Mągą zakazać palić drzewem i już gdzieś coś takiego w Polsce było ale
    > nadal możesz palić brykietem.
    >
    > *PS Zawsze mnie dziwą remonty w programie Nasz nowy dom, gdzie
    > uszczęśliwiają rodzinę kominkiem który ma niby ogrzać cały dom, jak
    > oni przechodzą odbiory i czy w ogóle takowe robią, bo wg prawa kominek
    > nie może być podstawowym i jedynym źródłem ciepła w domu.

    Jako źródło zgłoszone mam tylko elektryczny i węglowy piec CO.

    W tym programie jest sporo takich absurdów, Polsatu najwyraźniej nie
    stać na to aby nakręcić rzetelnie filmik a co tu dopiero wyremontować
    chatę..

  • 106. Data: 2023-03-23 10:52:36
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 16.03.2023 o 16:44, Cavallino pisze:

    > Stać ,skoro trzymasz tak wysoką temperaturę, zamiast się lepiej ubrać.

    Roczny zapas prądu z magazynu wyczerpałem przez około 2 zimowe miesiące.
    Teraz grzeję kopciuchem, i oczywiście węgiel z jeszcze starych zapasów.

  • 107. Data: 2023-03-23 10:53:44
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 18.03.2023 o 17:59, Budzik pisze:

    > A jak przekroczysz o powiedzmy tysiac kwh i bedziesz musiał dopłacic
    > 1300 zł to wolisz w zamian za to palic weglem i sie babrac?

    Obawiam się że mocno zaniżyłeś koszt tych niedoborów prądu. To nie 1300
    a 13000 zł jest realne i żeby tylko tyle. Znam przypadek z tzw pierwszej
    ręki.

  • 108. Data: 2023-03-23 10:54:23
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Teraz to nawet nie trzeba nic przyciskać żeby chłodził klimatyzator. Mam cztery
    opcje do wyboru. Jedna to automat utrzymujący żądaną temperaturę. Sam wie kiedy
    chłodzić a kiedy grzać. Inne prawa że taka opcja jest zbędna bo nikt nie chłodzi jak
    jest cieplej niż np 20 stopni. Z drugiej strony byłem u znajomych. Sporo ludzi sobą
    ogrzalo pokój. To znajomy wlaczyl klimatyzacje chociaż za oknem śnieg i ujemna
    temperatura.

    Jasne, jednak jak dla mnie im prostsze urządzenie tym lepiej, ma się
    mniej rzeczy do zepsucia, a różnica w efektach dla użytkownika
    praktycznie żadna. To samo w samochodach, zupełnie nie rozumiem żalu
    niektórych "że tylko manualna klima".

  • 109. Data: 2023-03-23 10:56:00
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 16.03.2023 o 17:06, Cavallino pisze:

    > Jak to manualną?
    > Co to za sprzęt?
    > Na pewno to klima, a nie "klimator"?
    >
    > Jak klima to włącz i grzej, bo masz PC powietrze-powietrze.

    Manualna czyli z przyciskami "schładzanie i grzanie" i regulator
    obrotów.  Na pewno klimatyzator.

  • 110. Data: 2023-03-23 10:56:40
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 19.03.2023 o 09:17, Myjk pisze:
    > Thu, 16 Mar 2023 16:44:48 +0100, Trybun

    > To się nazywa separator magnetyczny.
    > Montaż obowiązkowy przy PC i to niezależnie
    > czy stara czy nowa instalacja.

    Ale ja jeszcze nie mam PC. Mam piec elektryczny i on pewnie też ma wymóg
    posiadania filtra, ale bardzo, ale to bardzo wątpię czy hydraulik go
    zamontował.