  • Data: 2021-02-06 18:03:48
    Temat: Jakie zarówki E27?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Potrzebuję kilka żarówek do opraw sufitowych, oprawy typu "szklany nocnik pod
    sufitem" (nie wiem czemu to ulubiony model płci
    żeńskiej), biuro, świecą non-stop po 10 h.
    Wszystkie Lexmany padły, Osramy trzymają się nieźle, ale wiadomo co rok nowy model
    wypuszczają.
    Podejrzewam, że wewnątrz tych opraw jest bardzo gorąco, na tyle że izolacja na
    przewodach zasilających z sufitu (4x 1 mm2, choć
    wyglądają jak 4x 0,75mm2) stwardniała i jest niemożliwym wygięcie przewodu
    (pojedynczego drutu w izolacji) bez natychmiastowego
    popękania otuliny.
    Na oprawach zwykle "max 2x 60W" lub "2x 40W" lub "4x40W" - oczywiście to waty żarowe.
    Żarówki nie mogą mieć olbrzymiej bańki, bo nie zmieszczą się w kloszach.
    Kwadratura koła, czy coś się uda?
    Najbliżej mam Leroy Merlin, ale jak trzeba podjadę do IKEA (zwykle mieli dobre długo
    żyjące świetlówki kompaktowe, ledowych jeszcze
    u nich nie kupowałem).

    Na popękaną izolację drutów to chyba rurki termokurczliwe nasunąć?