  • 1. Data: 2009-08-31 12:30:20
    Temat: Monitornig w bloku.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Mam pytanie do ewentualnych praktyków: jeśli w klatce schodowej bloku bedzie
    umieszczona tylko jedna kamera, to lepiej skierować ją na osoby wchodzące, czy na
    osoby wychodzące?

    Pytanie dość praktyczne, gdyż skierowanie kamery tak, aby pokazywała osoby wchodzące
    skutkuje umieszczeniem kamery "pod swiatło" i trudne rozpoznawanie ciemnych plam
    postaci na bardzo jasnym tle.

    Zapis z kamer na rejestratorze do ewentualnego późniejszego odtworzenia prez np.
    policję, gdyż online i tak ochroniarz raczej nie zareaguje.
    THX

  • 2. Data: 2009-08-31 15:41:15
    Temat: Re: Monitornig w bloku.
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    ąćęłńóśźż wysmarował/a:

    > Mam pytanie do ewentualnych praktyków: jeśli w klatce schodowej
    > bloku bedzie umieszczona tylko jedna kamera, to lepiej skierować ją
    > na osoby wchodzące, czy na osoby wychodzące?

    Jedna kamera to pomyłka. Jeżeli ktoś będzie chciał coś zmalować - to
    podejdzie z tyłu, strąci kamerę i po zabawie.
    Muszą być dwie kamery, obie tak ustawione aby miały siebie nawzajem w
    polu widzenia - wówczas masz monitoring całego ruchu z/do bloku i
    zabezpieczenie przed zniszczeniem sprzętu.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 3. Data: 2009-08-31 17:01:37
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zakładam, że kamera będzie wewnątrz budynku więc pewnie będzie kompaktowa w
    formie kopułki. Wewnątrz można ukryć gdzieś w rogu uniemożliwiając podejście
    od tyłu. Poza tym kompaktowa obudowa powoduje, że ciężko szybko uszkodzić.
    Mi się wydaje, że lepiej jak będzie nagrywać wychodzących.

    PC

  • 4. Data: 2009-08-31 19:37:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 14:30:20 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Mam pytanie do ewentualnych praktyków: jeśli w klatce schodowej bloku
    > bedzie umieszczona tylko jedna kamera, to lepiej skierować ją na osoby
    > wchodzące, czy na osoby wychodzące?

    Wychodzące.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-08-31 20:43:54
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Pytanie dość praktyczne, gdyż skierowanie kamery tak, aby pokazywała osoby
    > wchodzące skutkuje umieszczeniem kamery "pod swiatło" i trudne
    > rozpoznawanie ciemnych plam postaci na bardzo jasnym tle.

    obserwacja z boku
    SJS

  • 6. Data: 2009-08-31 22:24:05
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > obserwacja z boku

    Można też spróbować wersji z większą ilością diód IR
    (albo dodatkowym reflektorem),
    ew. pobawić się ustawieniami kamery
    (rezygnacja z tła).

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-09-01 04:20:42
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Można też spróbować wersji z większą ilością diód IR
    > (albo dodatkowym reflektorem),
    > ew. pobawić się ustawieniami kamery
    > (rezygnacja z tła).

    jeśli kamery w cenie 400 zł to tak, jeśli w cenie 1500 zł to pewnie będą
    miały kompensacje światła tylnego
    SJS

  • 8. Data: 2009-09-01 05:31:50
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Mam pytanie do ewentualnych praktyków: jeśli w klatce schodowej bloku
    >bedzie umieszczona >tylko jedna kamera, to lepiej skierować ją na osoby
    >wchodzące, czy na osoby wychodzące?

    Zależy od konfiguracji bloku. Jeżeli jest przejście z klatki np. na parking
    podziemny, z którego praktycznie zawsze jest wyjście awaryjne otwierane
    manualnie to obserwacja wychodzących ma ograniczony sens.
    Istotna sprawa to dostęp do samej klatki. Czy żeby wejść na klatkę należy
    mieć klucz, czy klatka jest tylko wiatrołapem i dopiero za nią są drzwi
    zamykane na klucz.

    Faktycznie niałatwo jest obserwować mocno oświetlone, przeszklone drzwi z
    poziomu ciemnego pomieszczenia. Kompensacja tła tylko częściowo rozwiąże
    sprawę. Potrzebna jest raczej kamera z WDR'em.

    Ja na klatce założyłbym niewielką kamerę w gotowej obudowie wandaloodpornej
    lub sam przygotował takie zabezpieczenie, żeby demontaż kamery był trudny.
    Nie warto przesadzać z kosztami, w niskim pomieszczeniu zamalowania spray'em
    przez zakapturzonego osobnika i tak nie unikniesz. Z kolei obserwacja przez
    szyby, ze względu na refleksy z reguły się nie sprawdza.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-09-01 07:14:29
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Z kolei obserwacja przez szyby, ze względu na refleksy z reguły się nie
    > sprawdza.

    Jeśli jest dostępny o danej średnicy i jest możliwość montażu
    (gwint) to w takiej sytuacji sprawdza się filtr polaryzacyjny.
    Ale patrz wyżej o kosztach.
    Moża na próbę powieś(cie) atrapę za ~20 PLN ?

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-09-01 07:25:35
    Od: "Krzysiek" <NOSPAM_jachoska_NOSPAM@NOSPAM_gazeta.pl_NOSPAM>

    > Jeśli jest dostępny o danej średnicy i jest możliwość montażu
    > (gwint) to w takiej sytuacji sprawdza się filtr polaryzacyjny.

    Jasne, ale raczej nie zamontuje na klatce kamery kompaktowej tylko małą
    kopułkę. Z filtrem problem.
    Pozrdr.
    Krzysiek