  • 11. Data: 2020-10-10 22:11:34
    Temat: Re: My tu gadu gadu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > To chyba niedobrze?

    Jak niedobrze, jak dobrze? Napięcie w sieci powinno wynosić 230V
    z tolerancją 10%. Czyli maksymalnie 253V, a minimalnie 207V.
    W przypadku transformatora bez przesadnie dużych rezerw, rozsądnie
    jest tak ustawić jego przełożenie, by bez obciążenia napięcie było
    bliskie maksymalnego. Skoro przy obciązeniu spada do 240V, to chyba
    dobrze.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-10-11 00:42:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 10.10.2020 o 19:30, Zenek Kapelinder napisał:

    > Przy wielkości Szwajcarii to melexy były by w sam raz. Tam dokąd by nie pojechać to
    na jednym ładowaniu da się wrócić.

    Z góry. Jak Ty z Góry Śmieciówki. Na hulajnodze.

    PS. Byłyby. Suwerenie bałucki ("bez kija i noża nie podchodź
    do bałuciorza").

    --
    Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba (ks. Chmielowski)

  • 13. Data: 2020-10-11 00:44:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 października 2020 o 00:42:03 UTC+2 collie napisał(a):

> [...]
    > do bałuciorza").
    >

    > --
    > Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba (ks. Chmielowski)
    Znowu cie pan do budy na sprężynie przywiązał.

  • 14. Data: 2020-10-11 04:45:24
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 10 października 2020 11:39:13 UTC-5 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    całość potencjału lokalnego zasilania.

    > Przetrzyj okulary a wtedy dojrzysz w sąsiedztwie magazyn energii, który
    > da sobie radę ze skokami zapotrzebowania :>

    Czyli laduja baterie z sieci zeby potem zaladowac baterie w aucie?

    No postęp...

    > Przyszłość dzieje się na naszych oczach. W Szwajcarii w tym roku sprzedali
    > więcej elektryków niż spaliniaków. Wiadomo tam bogate burżuje mieszkajo
    > ale to pójdzie i na wschód szybciej niż nam się wydaje.

    Mam wrazenie ze ta przyszlosc to jest na miare WAP czy MMS.
    Niby jest niby sie daje uzywac ale jest tak malo pozyteczne ze nikt z tego nie
    korzysta.

  • 15. Data: 2020-10-11 04:49:28
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 10 października 2020 06:38:51 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:
    > Ja mieszkam w okolicy, gdzie jest około 200 domów jednorodzinnych i
    > całość jest zasilana ze stacji z transformatorem 630 kVA.
    > Tak więc kalkulator do ręki i liczyć, a w zasadzie, to na palcach wystarczy.

    Zanadto uprosciles.

    Standardowe zapotrzebowanie na prad to okolo 1000W na dom o ile nie bierzemy pod
    uwage grzania. Czyli tam jest jeszcze 50% zapasu.

    Wszyscy naraz tosterow czy spawarek nie wlacza wiec ten zapas starcza bez problemu.

    Taka ladowarka naladuje auto w 15-30 minut. Problem moze byc jak sie 20% domostw na
    elektryki przerzuci. Wtedy oni skonsumuja te 50% zapasu.

    Ale wtedy sie postawi wieksza podstacje. Po drodze skladniki stale na rachunkach
    podskocza.

  • 16. Data: 2020-10-11 08:26:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Oct 2020 19:45:24 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Czyli laduja baterie z sieci zeby potem zaladowac baterie w aucie?
    > No postęp...

    Ty dalej swoje i widać dyskusje na PMS to jak krew w piach. Tak, w baterie
    jak i inne magazyny energii -- poczytaj sobie o powerbanku Tesli w
    Australii. Miał się zwracać 30 lat, a bodajże był do przodu już po 3 czy
    tam 5. Inna sprawa że powerbanki trzeba zacząć i tak budować, na OZE, a nie
    do EV. Poza tym większość ludzi i tak będzie ładować auto raz w tygodniu na
    szybkich ładowarkach, albo wcale, bo będą ładować w domu.

    > Mam wrazenie ze ta przyszlosc to jest na miare WAP czy MMS.
    > Niby jest niby sie daje uzywac ale jest tak malo pozyteczne
    > ze nikt z tego nie korzysta.

    Oczywiście, w 2019 >35 tys. sprzedanych EV w Europie, no nikt jak nic!
    Zresztą cał problem EVów wbrew pozorom nie polega na braku zasięgu, a na
    tym że ludzie wcale tyle zasięgu, co lepsze modele, nie potrzebują. Ergo,
    nie opłaca się ich kupować. Ja tak mam że mi się EV nie opłaca -- zbyt mało
    jeżdżę -- dlatego mam znacznie tańszego PHEVa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2020-10-11 11:44:28
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 10 października 2020 o 18:39:13 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
    całość potencjału lokalnego zasilania.
    > Przetrzyj okulary a wtedy dojrzysz w sąsiedztwie magazyn energii, który
    > da sobie radę ze skokami zapotrzebowania :>

    co racja to racja - kompletnie zapomniałem o magazynach energii

    b.

  • 18. Data: 2020-10-11 13:06:43
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 11 października 2020 01:26:02 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > do EV. Poza tym większość ludzi i tak będzie ładować auto raz w tygodniu na
    > szybkich ładowarkach, albo wcale, bo będą ładować w domu.

    No postep, bo widzisz, mamy za malo mocy w kraju. W sensie za malo kWh sie produkuje.
    A ten pomysl dodatkowe kWh marnuje. Ale to trudno wywniskowac jak sie tylko na
    powierzchnie problemu patrzy. Albo jak sie patrzy na ameryke czy norwegie siedzac w
    polsce...

    Obudz mnie jak ta tesla zacznie elektrycznosc wytwarzac. Te dachowki uruchomia czy
    cos...

    > Oczywiście, w 2019 >35 tys. sprzedanych EV w Europie, no nikt jak nic!

    No WAP i MMS tez ludzie uzywali. I to w tysiacach. Ale jakos tak, nie wyszlo i
    zdechlo...

> [...]
    > nie opłaca się ich kupować. Ja tak mam że mi się EV nie opłaca -- zbyt mało
    > jeżdżę -- dlatego mam znacznie tańszego PHEVa.

    Caly problem w tym calym elektryzowaniu jest w tym ze jest drogie. I problematyczne.

  • 19. Data: 2020-10-11 13:36:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 października 2020 o 08:26:02 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > nie opłaca się ich kupować. Ja tak mam że mi się EV nie opłaca -- zbyt mało
    > jeżdżę -- dlatego mam znacznie tańszego PHEVa.

    Raczej nie rozumiesz idei działania akumulatora w Australii. On zarabia na
    utrzymywaniu w sieci częstotliwości. Jak za wysoka dostaje kasę za pobranie prądu z
    sieci. Jak za niska to dostaje kasę za oddanie prądu do sieci. My przeciętnie
    potrzebujemy dwadzieścia kilka gigawatów. A tamten akumulator ma 100 MW. 100MW na
    spore państwo to na przysłowiowe waciki jest.

  • 20. Data: 2020-10-11 14:11:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Oct 2020 02:44:40 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > A u Niemca montują ładowarki o mocy 300kW do samochodów elek
    > trycznych.

    W domach? Nieźle.

    --
    Marek