    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: PLC a elektrozawory
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Sun, 6 Sep 2020 10:57:50 +0200

    Klecę sobie "kotłownię" pod kątem hydraulicznym, głównym punktem jest
    oczywiście gruntowa PC, po zimnej stronie ma być kolektor spiralny poziomy
    oraz bufor wody lodowej (za nim klimakonwektory i chłodnica w WM a za
    reku). Po stronie ciepłej ma być CO, CWU, wymiennik płytowy do basenu a
    żeby nie było za łatwo, to jeszcze ciepłą stronę chcę wpiąć w bufor (żeby
    sobie w zimie dogrzać chłodnicą, co zrobi wtedy za nagrzewnicę hihi,
    nawiewane do domu powietrze -- znaczy nie wiem czy będę z tego korzystać,
    ale zrobić rury chcę).

    Tak to mniej więcej aktualnie wygląda (brakuje paru zaworów, w tym
    zwrotnych, naczynko w złym miejscu jest naskrobane, strona za zbiornikiem
    nieistotna na tę chwilę, więc jeszcze nie ogarnięte) -- jak coś mocno jest
    spierdolone to dajcie proszę znać. ;)
    https://zapodaj.net/images/a660e766c8c22.jpg

    Do meritum, chcę to wszystko wysterować (poza tym co oferuje PC) via PLC
    (nie ogarniam jeszcze, będę się musiał nauczyć). Niemniej na tęchwilę
    potrzeba mi informacji jakie elektrozawory zastosować do tego. Do wyboru są
    12V, 24V i 230V. Najchętniej to bym wziął 230V bo nie trzeba zasilacza
    (chociaż do samego PCL pewnie i tak potrzeba?) -- pytanie jak to się będzie
    jeść z PCL? Normalne przekaźniki 230V się tam podpina i już?

    --
    Pozdor
    Myjk