  • 21. Data: 2022-08-23 11:49:09
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-cwu - warto?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-08-23 o 10:58 +0200, Cavallino napisał:
    > Może kiedyś zmienię centralny podgrzewacz (obecnie gazowy), na
    > przepływowe ogrzewacze elektryczne pod każdym zlewem.

    Pod zlewem niekoniecznie musi być przepływowy - może być malutki
    bojler, u siebie np. mam w kuchni 15l, i to wystarczy. Zachęca też do
    oszczędnego gospodarowania ciepłą wodą podczas zmywania. :-)

    Istnieją też jeszcze mniejsze modele. Takie maleństwo można użyć jako
    tymczasowe źródło wody aby skrócić czas czekania na ciepłą wodę do ok.
    sekundy. Zanim ten bojlerek się opróżni, to ciepła woda z dalszego
    źródła zdąży dopłynąć.

    Mateusz

  • 22. Data: 2022-08-23 11:58:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > tymczasowe źródło wody aby skrócić czas czekania na ciepłą wodę do ok.
    > sekundy. Zanim ten bojlerek się opróżni, to ciepła woda z dalszego

    Na to też nie ma miejsca, zresztą nie bardzo mi się uśmiecha
    instalowanie 3 kolejnych bojlerów z tymi samymi problemami potencjalnymi.

  • 23. Data: 2022-08-23 19:21:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.08.2022 21:35, M M wrote:
    > kolektory do niedawna były, ustąpiły miejsca dla PV. Po demontażu wcale ich nie
    wyrzucam, przenoszę do innej lokalizacji gdzie jest większe zużycie cwu (dzieci) i
    korzystniejszy kierunek (południowy wschód)

    Kolektory nie muszą być na dachu żeby działały. Mogą być chociażby na
    ścianie i też będą działać. A serwis dużo łatwiejszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2022-08-23 19:27:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.08.2022 10:58, Cavallino wrote:
    > Ale dodatkowa upierdliwość z drogą wymianą anody co rok (warunek
    > utrzymania gwarancji to zrobienie tego przez fabryczny serwis) tym
    > bardziej zniechęca...

    W Galmecie też jest taki warunek gwarancji, chociaż nie co rok a co 18
    m-c i wystarczy przechować dowody zakupu.

    Aczkolwiek po pierwszych 18 m-c kupiłem anodę na wymianę i leży w
    pudełku dalej - ostatnio sprawdzałem w czerwcu i oryginalna po 5 latach
    ma tylko drobne wżery. W zasadzie to nie wiem czy to działa (przewód
    między anodą a zbiornikiem jest mocno dokręcony i przewodzi).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2022-08-24 07:59:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W Galmecie też jest taki warunek gwarancji, chociaż nie co rok a co 18
    > m-c i wystarczy przechować dowody zakupu.

    O Galmecie piszę właśnie.

> [...]
    > ma tylko drobne wżery. W zasadzie to nie wiem czy to działa (przewód
    > między anodą a zbiornikiem jest mocno dokręcony i przewodzi).

    U mnie po kilku latach serwisant stwierdził, że już anody nie wymieni,
    bo jak rozkręci bojler, to już nie da się go skręcić, będzie ciekł, w
    tak kiepskim stanie już był.
    No i tak zostawił.
    Ze 2 lata później, kamienia było tyle, że ciepła woda miała kolor rudy.....
    A grzałka nie działała już prawie wcale, grzął się ze 2 razy dłużej, a
    pojemności to pewnie połowa została....

    Więc coś tam wcześniej jednak anoda dawała.

  • 26. Data: 2022-08-24 20:23:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.08.2022 07:59, Cavallino wrote:
    > U mnie po kilku latach serwisant stwierdził, że już anody nie wymieni,
    > bo jak rozkręci bojler, to już nie da się go skręcić, będzie ciekł, w
    > tak kiepskim stanie już był.

    U mnie wymienialna jest anoda górna, przymocowana i wkręcana korkiem.

    > Więc coś tam wcześniej jednak anoda dawała.

    Jeżeli przy wymianie widziałeś że anoda była "zjedzona" to działa.
    Jeżeli anoda wygląda niemal jak nowa, to nie ma sensu jej wymieniać - ta
    magnezowa przynajmniej. Tej tytanowej to nigdy nie miałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2022-08-25 08:08:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > U mnie wymienialna jest anoda górna, przymocowana i wkręcana korkiem.

    No to lepsze rozwiązanie niż ja miałem w Electronikach.

    > Jeżeli przy wymianie widziałeś że anoda była "zjedzona" to działa.
    > Jeżeli anoda wygląda niemal jak nowa, to nie ma sensu jej wymieniać

    Ale za serwis zapłacić musisz.
    100-150 zł rok w rok (czy jak u Ciebie co 16 miesięcy).

  • 28. Data: 2022-08-25 10:35:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-08-25 o 08:08 +0200, Cavallino napisał:

    > Ale za serwis zapłacić musisz.

    Ja nie płacę, a żyję. Żadnych gwarancji ani ubezpieczeń też od nikogo
    nie oczekuję. Wyczyszczenie bojlera raz na kilka lat zajmuje od 30 do
    60 minut, w zależności od dojścia. Żadnego wymieniania anod nie robię,
    jak bojler zaczyna kapać to wymieniam całość, ale to się zdarza (w
    moich lokalach) tylko przy kilkunastoletnich egzemplarzach, więc bojler
    już dawno zamortyzowany.

    Mateusz

  • 29. Data: 2022-08-25 10:46:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ja nie płacę, a żyję. Żadnych gwarancji ani ubezpieczeń też od nikogo
    > nie oczekuję. Wyczyszczenie bojlera raz na kilka lat zajmuje od 30 do
    > 60 minut,

    Komu?
    Bo jak obserwowałem serwisanta Galmetu, to mnie by zajęło to z 0,5 dnia
    i to z dużą szansą na zepsucie wszystkiego co się da.

    Czyli byłoby jeszcze drożej niż zapłacić serwisowi.

    Nie każdy jest fizyczny.....

  • 30. Data: 2022-08-25 11:03:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.08.2022 08:08, Cavallino wrote:
    > Ale za serwis zapłacić musisz.
    > 100-150 zł rok w rok (czy jak u Ciebie co 16 miesięcy).

    Za żaden serwis nie płacę - w sensie wg gwarancji nie muszę. A że
    wymiana to jeden korek to sam sprawdzam. Tylko że widząc że nie trzeba
    wymieniać nie kupuje tych anod co 18 miesięcy bo każda kosztuje u
    producenta 160zł / szt.

    Kupiłem jedną przed pierwszym sprawdzeniem więc gwarancję miałem de
    facto na 36mc, pozostałem 2 lata olałem. W tym roku po 5 latach
    gwarancja wygasła, zbiornik na razie działa więc "się udało".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz