  • 11. Data: 2020-07-21 15:32:12
    Temat: Re: Praca w Niemczech
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Świat jest kilka razy bardziej mobilny od demoludów.
    > Moi wspólpracownicy żyli już w kilku krajach jeżdząc za pracą.
    > Ludzie z niezabogatej Boliwii, Kolumbii, Brazylii.

    Może nawet nie bali się budować domów po czterdziestce?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-07-21 16:11:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slrnrhdris.llf.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
    user Jarosław Sokołowski pisze tak:

    > Może nawet nie bali się budować domów po czterdziestce?

    budować w Londynie? :)

    kamikadze boski wiater

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 13. Data: 2020-07-21 16:51:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > budować w Londynie? :)
    >
    > kamikadze boski wiater

    Mogli w tańszym miejscu, w którym przy mobilności swej osiądą
    z workiem zarobionych dukatów.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-07-21 18:07:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2020 o 16:11 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Wy tu wszystko wiecie, więc zapytam:
    > praca w Niemczech przy montażu drabinek kablowych za 8 Euro za godzinę +
    > 50 Euro dziennie, jako delegacja.
    > Nocleg i odzież ochronna gratis. Kwalifikacje specjalistyczne nie są
    > potrzebne. Ubezpieczenie i transport we własnym zakresie.
    > Nigdy nie pracowałem w Niemczech. Czy to jest przyzwoita stawka, czy dać
    > spokój?
    > Jacek

    Oby nie było jak tu:

    https://mistrzowie.org/757488/Praca-w-Niemczech

    TG

  • 15. Data: 2020-07-21 19:54:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slrnrhe087.o7u.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
    user Jarosław Sokołowski pisze tak:

    > Mogli w tańszym miejscu, w którym przy mobilności swej osiądą
    > z workiem zarobionych dukatów.

    a nie, widzisz oni chodzą boso, dobra doczesnę i ta ziemska powłoka
    to nie, trumna nie ma kieszeni ;)

    Ma być fun, ma się dziać, vibran city, po taniości, duży stół, duża
    rodzina, niejedno razem.

  • 16. Data: 2020-07-22 07:02:51
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Niemczycki to zupełnie nietrafiony przykład. Z róźnych względów.

  • 17. Data: 2020-07-22 11:47:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.0n34eqi6g01fvf@l-259.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Oby nie było jak tu:
    >
    > https://mistrzowie.org/757488/Praca-w-Niemczech

    Tylko tu jest napisane jak Niemiec traktuje Polaka a agencje to
    przeważnie małe Polski zagnieżdzone w Niemczech.

    Kryśka co za PRLu uciekła przemycona w tapczanie do Rajchu i
    ma dwie lewe ręce otwiera agencję żeby pasożytować na Polakach
    bo to tylko umie.

    Ja mieszkałem w domu, że w katalogu takiego nie widziałem.

    Teraz tak samo Ukraińcy mieszkają po garażach przerobionych na pokoik.

  • 18. Data: 2020-07-22 12:54:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-22 o 10:47 +0100, PiteR napisał:
    > Kryśka co za PRLu uciekła przemycona w tapczanie do Rajchu i
    > ma dwie lewe ręce otwiera agencję żeby pasożytować na Polakach
    > bo to tylko umie.

    Nikt tych Polaków nie zmusza, żeby korzystali z usług Krysi.

    > Ja mieszkałem w domu, że w katalogu takiego nie widziałem.
    > Teraz tak samo Ukraińcy mieszkają po garażach przerobionych na pokoik.

    Ale dziwisz się? Przecież od tego właśnie są, żeby przyjechać, zrobić
    to, czego Niemiec nie chce, dostać za to poniżej minimalnej krajowej,
    kosztować pracodawcę jak najmniej i wrócić do siebie. W tym układzie
    zasady są jasne i nikomu krzywda się nie dzieje - ani pracodawcy, ani
    Krysi, ani pracownikom.

    Mateusz

  • 19. Data: 2020-07-22 14:14:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200722125421.0d533f87@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Nikt tych Polaków nie zmusza, żeby korzystali z usług Krysi.

    o kohany jestes w błedzie

    Zmusza jak najbardziej. Do tego zmusza do brania zakwaterowania od
    nich. Bo jak nie weźmiesz zakwaterowania to niekoniecznie dostaniesz
    pracę. Zmuszaja także do bycia kierowcą. W Niemczech Kristyny obsiadły
    większość fabryk i Polak nie dostanie inaczej dostępu do fabryki jak
    przez Krysię.

    > Ale dziwisz się?

    w którym miejscu sie dziwię?

    > Przecież od tego właśnie są, żeby przyjechać, zrobić to, czego
    > Niemiec nie chce, dostać za to poniżej minimalnej krajowej,
    > kosztować pracodawcę jak najmniej i wrócić do siebie.

    Nie od tego nie są. Nie są do wykonywania prac których ktos nie chce.
    Ani w Angli od tego nie są ani pewnie w wielu krajach nie są.

    W Anglii agencji nie obchodzi kompletnie gdzie mieszkasz, z kim
    mieszkasz, ani czym dojeżdzasz. Masz być na 8oo. Zarobisz tyle ile
    wszyscy na tym stanowisku. I nie musi to być minimum krajowe.

    > W tym układzie zasady są jasne i nikomu krzywda się nie dzieje - ani
    > pracodawcy, ani Krysi, ani pracownikom.

    Zasady są jak najbardziej mętnę. Trudno cokolwiek dowiedzieć sie przed
    wyjazdem. Pracownikom sie dzieje.

  • 20. Data: 2020-07-22 17:19:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nikt tych Polaków nie zmusza, żeby korzystali z usług Krysi.

    Większość firm w mojej okolicy Niemiec zatrudnia tylko przez firmy
    pośredniczące lub gdy masz własną działalność, najlepiej zarejestrowaną
    też w Niemczech.
    Jak nie jesteś kardiochirurgiem z 20-to letnim stażem czy inżynierem od
    rakiet naprowadzanych telepatycznie, to szanse na umowę, nie u
    pośrednika, są marne. Po kilku latach, jak się sprawdzisz, to firma dla
    której faktycznie pracujesz może, ale nie musi cię zatrudnić.
    Dosyć chętnie biorą Polaków, i dają "od ręki" umowę, do Policji czy
    Straży Pożarnej. No ale to nie są prywatne firmy.