  • 1. Data: 2017-03-12 10:00:23
    Temat: Prawdopodobnie perpetuum mobile istnieje
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.

    W nawiązaniu do niedawnego tematu ogrzewania pomieszczenia farelką, dziś
    widziałem reklamę cudownego grzejnika sprzedawanego przez Mango.

    Handy Heater to coś się nazywa i pobiera niecałe 370W mocy, a ponoć daje
    więcej ciepła niż stare ogrzewacze z dmuchawą czy promiennikiem o mocach
    powyżej 1000W, bo jest wyposażone w super technologię ceramiczną. Tak
    przynajmniej sugeruje reklama.

    Co ciekawsze ma to wielkość niewiele większą od zasilacza wtykanego w
    gniazdko.

    W reklamie podkreślano, że w porównaniu do tradycyjnych, starych
    ogrzewaczy, obudowa tego cudu techniki kosmicznej nie nagrzewa się.

    Cena super promocyjna w Mango 299,99zł została obniżona do 199,99zł.

    Niestety w necie konkurencja sprzedaje ten cud techniki po 149zł. Widać
    chyba dokładają do tego interesu, aby się tylko pozbyć tego g.....

    Ciska mi się na na usta jedno stwierdzenie: "perpetuum debile".

    Osobiście jestem za ukróceniem kłamliwej reklamy.

  • 2. Data: 2017-03-12 11:02:28
    Temat: Re: Prawdopodobnie perpetuum mobile istnieje
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 10:00:29 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Ciska mi się na na usta jedno stwierdzenie: "perpetuum debile".

    chyba ze mówisz o nabywcach, z punktu widzenia sprzedawcy to złoty interes

    > Osobiście jestem za ukróceniem kłamliwej reklamy.

    ja poszedłbym dalej, nie wiem w jaki sposób ale powinno sie wykasowac wszystkie
    oszukańcze firmy zerujące na naiwnosci, niewiedzy będz stosujace techniki manipulacji
    klientem, różnych tam "sprzedawców energii", garnkow itd
    Tak jak i wyłudzaczy danych - kredyt wzięty przez oszusta z zasady nie powinien
    obciążać kogos komu skradziono dowod osobisty. Po wprowadzeniu takiego prawa
    okazaloby sie z dnia na dzien ze można wiarygodnie sprawdzić kredytobiorcę.

    b.

  • 3. Data: 2017-03-12 11:14:53
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > Osobiście jestem za ukróceniem kłamliwej reklamy.
    Bylo by miło, ale cię nie da.
    Reklama ma tę zaletę, funkcję, że może kolorować rzeczywistość. Zabraniając tej
    funkcji musialbyś zabronić : malowanie kobiet. propagandy sukcesu (czy klęski) i
    innych potrzebnych rzeczy.A jeśli nie koniecznie potrzebnych, to pozwalające
    żyć.Nawet nieżle. Sądzę, że problem jest gdzie indziej: ludzie chcą być
    oszukiwani.Nic na to się nie poradzi.Mango to jest pikuś w porównaniu z
    farmaceutykami.Nie dosyć że drogie, to połowa nie działa.Dostałem za szpitala spis
    lekarstw, które powinienem brać .Fachowiec to obejrzał, i stwierdził, że najwyżej mi
    wątrobę rozp..., natomiast na moje kłopoty nie ma leku.Najwyżej akard (ale nie
    wszyscy) i cóś na obniżenia ciśnienia.I ostrożnie żyć.

    Ten feces jest tak drogi, bo reklama kosztuje,. Dzięki niej możesz oglądać
    ( no, filmy też) jakieś jazdy na lodzie, czy artystki w cyrku.
    Sądzę, że właśnie telewizja nakręca ten cyrk.Obecnie zresztą będziemy wszyscy- oprócz
    reklam również płacić podatek (no, nie reklamowy) -ale propagandowy.
    Zresztą: Niedawno się dziwili, że kosztowne zagraniczne urządzenie do leczenia
    światłem ma jako sercę halogen 20W. Pogrzebałem i podobno te zagraniczne urządzenie
    jest robione w Polsce.Z chińskich części zresztą.

    Ale gdyby nie był reklamy, było by bardzo smutno.Ludzie lubią być oszukiwani.Ci,
    którzy używają rozumu, jakoś sobie radzą.Ale nawet szkoła daje nacisk na wiedzę, a
    nie na jej używanie.No bo używanie wiedzy to inteligencja.A używanie wielu dziedzin
    naraz to już wyższa inteligencja.
    O zdrowym rozsądku nie wspomnę.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2017-03-12 12:03:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 11:02:29 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    okazaloby sie z dnia na dzien ze można wiarygodnie sprawdzić >kredytobiorcę.

    Takie prawo juz jest tylko stosowne organy powinny zacząć je stosować

    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w
    błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. "

    Ten "grzejnik" opisany przez użytkownika pod to pasuje idealnie przecież.

  • 5. Data: 2017-03-12 12:26:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    "

    > Ten "grzejnik" opisany przez użytkownika pod to pasuje idealnie przecież.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, byś odpowiednie zawiadomienie do
    prokuratury wystosował...

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-03-12 13:10:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-12 o 11:02, Budyń pisze:

> [...]
    okazaloby sie z dnia na dzien ze można wiarygodnie sprawdzić kredytobiorcę.

    Od dawna już tak jest, że dług nie obciąża właściciela dowodu
    osobistego, ale osobę, która podpisała umowę.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2017-03-12 14:19:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdyby na Ziemi co 6 sekund nie rodzil sie frajer to handel bylby niemozliwy.

  • 8. Data: 2017-03-12 14:47:17
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Od dawna już tak jest, że dług nie obciąża właściciela dowodu
    > osobistego, ale osobę, która podpisała umowę.

    Czyli właśnie własnie właściciela dowodu. Chyba że udowodni, że jest
    inaczej.Ciężko i długo i dlugo trwa, a płacić trzeba już...
    Jakikolwiek urząd ma większą siłę perswazji, niż pojedynczy obywatel.
    Kasę na prawników także

  • 9. Data: 2017-03-12 14:53:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 13:10:49 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > >

    > Od dawna już tak jest, że dług nie obciąża właściciela dowodu
    > osobistego, ale osobę, która podpisała umowę.

    daj jakis link bo na razie to ja widze same sprawy gdzie wlascicel dowodu jest
    ciągany przez banki
    A tak w ogole to na stronach BIK mozna zastrzec skradziony dowód - mnie by pasowala
    usluga zastrzezenia mojej osoby jako potencjalnego klienta w sposób odwracalny.
    Zastrzegam, nikt ze mną nie moze podpisac umowy - ale na czas gdy potrzebuję cos
    podpisac to na chwile to zawieszam.

    b.

  • 10. Data: 2017-03-12 15:28:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-12 14:53, Budyń wrote:
> [...]
    > Zastrzegam, nikt ze mną nie moze podpisac umowy - ale na czas gdy
    potrzebuję cos podpisac to na chwile to zawieszam.

    Teraz trzeba znaleźc inny sposób identyfikacji niż przez dowód osobisty
    który jak widać jest g... wart :D

    Informatyka za co prawda sposoby od lat gdzies 60tych, ale jak widać to
    zbyt nowoczesne dla urzędników.