  • 1. Data: 2017-03-13 14:50:47
    Temat: wysokosc garazu jaka optymalna
    Od: mKr <m...@o...pl>

    jaka wysokosc garazu jest optymalna na zwykly samochod ?
    2,50 wystarczy ?

    brama bedzie 2,2

  • 2. Data: 2017-03-13 15:10:10
    Temat: Re: wysokosc garazu jaka optymalna
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.03.2017 14:50, mKr wrote:
    > jaka wysokosc garazu jest optymalna na zwykly samochod ?
    > 2,50 wystarczy ?
    >
    > brama bedzie 2,2

    Zmierz na ile otwiera się klapa np. Sharana, dodaj wysokość jaką zajmuje
    zwykle brama chowająca się pod sufit i jeszcze jakiś luz ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2017-03-13 15:13:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zastanów się, czy da się poniżej 240 cm (przynajmniej w większej części garażu) - o
    połowę mniejszy podatek od nieruchomości.

    -----

  • 4. Data: 2017-03-13 15:57:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.03.2017 o 15:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zastanów się, czy da się poniżej 240 cm (przynajmniej w większej części garażu) - o
    połowę mniejszy podatek od nieruchomości.
    W przypadku garażu stawka podatku nie zależy od wysokości (przynajmniej
    u mnie)
    Jacek

  • 5. Data: 2017-03-13 17:20:33
    Od: mKr <m...@o...pl>

    mysle ze 2,5 bedzie akurat

  • 6. Data: 2017-03-13 19:02:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych jest jedna.

    -----

  • 7. Data: 2017-03-14 10:11:50
    Od: TK <TakToJa@TakToJa.>

    W dniu 13.03.2017 o 15:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zastanów się, czy da się poniżej 240 cm (przynajmniej w większej części garażu) - o
    połowę mniejszy podatek od nieruchomości.

    Art. 4.
    1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    1) dla gruntów - powierzchnia;
    2) dla budynków lub ich części - powierzchnia użytkowa;
    Art. 4.
    2. Powierzchnię pomieszczeń lub ich części oraz część kondygnacji
    o wysokości w świetle od 1,40 m do 2,20 m zalicza się do powierzchni
    użytkowej budynku w 50%, a jeżeli wysokość jest mniejsza niż 1,40 m,
    powierzchnię tę pomija się.

    Z tego wniosek, że powierzchnię o wysokości powyżej 2,20m liczy się jako
    100%. i domyślam się, że kolega o pseudonimie ąćęłńóśźż właśnie o tym
    myślał.

    źródło: tekst ujednolicony ustawy -
    0031

  • 8. Data: 2017-03-14 11:56:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak, przejęzyczyłem się o 20 centymetrów ;-)
    Inna sprawa jak wybudować (zgodnie z przepisami) garaż o wysokości 219 centymetrów.
    Dlatego pomyślałem o skosach (po środku to niech ma 2,21 m).

    -----

  • 9. Data: 2017-03-16 12:19:52
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Można jeszcze -staropolskim obyczajem- robić sobie garaż taki ,
    jak chcesz.Następnie robisz ślepy strop ma 215 i czekasz na odbiór.
    Po odbiorze zdejmujesz strop i wułala- 350.Bo antresolka zawsze sie przyda.
    A czy się opłaci? nie mam zdania.

  • 10. Data: 2017-03-16 21:14:29
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 11:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak, przejęzyczyłem się o 20 centymetrów ;-)
    > Inna sprawa jak wybudować (zgodnie z przepisami) garaż o wysokości 219 centymetrów.
    > Dlatego pomyślałem o skosach (po środku to niech ma 2,21 m).

    Ale w warunkach technicznych mamy:
    § 102.

    Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów
    osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego
    obiektu, będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i
    zamykanymi otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo
    ze ścianami niepełnymi lub ażurowymi, powinien mieć:

    1) wysokość w świetle konstrukcji co najmniej 2,2 m i do spodu przewodów
    i urządzeń instalacyjnych 2 m,