  • 1. Data: 2020-12-10 13:01:06
    Temat: Prowadnica nie prowadzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    No dobra, co ja mam w tej sytuacji zrobić?

    https://drive.google.com/file/d/1ynnATxXijONCD-6uD0b
    09A462yYpPdXl/view?usp=sharing

    To jest 2 komplet prowadnic w ciągu roku. Na prowadnicy napisano 20kg.
    Szuflada waży ledwo 5.

    Są jakieś lepsze? Może są takie z łożyskami zamiast tworzywa?
    Kombinowałem czy da się przerobić na łożysko, ale ciasno i nie dam rady
    osadzić go pewnie w otworze.

    Obecne to chyba Hettich, dostępne w Leroy.

    Jakieś opcje bez przerabiania szuflad?

    Tak wiem, są łożyska liniowe. Trzeba jednak przerobić sporo w środku
    pudła i szuflady (są za grube), interesuje mnie na razie czy mam opcje
    na coś lepszego w miejsce starych. A może mam założyć abonament w
    Hettich, niech podsyłają komplet co 3 miesiące?

  • 2. Data: 2020-12-10 14:12:49
    Temat: Re: Prowadnica nie prowadzi
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 10.12.2020 o 13:01, heby napisał:

    > Jakieś opcje bez przerabiania szuflad?

    Wymienić prowadnicę z gównianą rolką na prowadnicę z tzw. cichą rolką.
    Nie dlatego, że cicha, ale wygląda na solidniejszą, choć i na suwanie
    po cichej rolce plastikowej przyjdzie kres. Plastik to plastik. Na
    upartego pewnie by się dało wymienić tę rolkę na łożysko kulkowe
    o odpowiedniej średnicy - wtedy szuflada byłaby nie do zdarcia, ale
    komu by się chciało tak drutować?

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 3. Data: 2020-12-10 14:17:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/12/2020 14:12, collie wrote:
    > Wymienić prowadnicę z gównianą rolką na prowadnicę z tzw. cichą rolką.

    Można je gdzieś zanabyć, od reki, w budowlanych?

  • 4. Data: 2020-12-10 14:54:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 10.12.2020 o 14:17, heby napisał:

    > Można je gdzieś zanabyć, od reki, w budowlanych?

    Na Alledrogo widziałem.
    https://allegro.pl/oferta/prowadnica-szuflad-rolkowa
    -biala-600-hafele-cicha-9200722258

  • 5. Data: 2020-12-10 14:59:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/12/2020 14:54, collie wrote:
    > Na Alledrogo widziałem.
    > https://allegro.pl/oferta/prowadnica-szuflad-rolkowa
    -biala-600-hafele-cicha-9200722258

    Dzięki, chyba to jedyna opcja na dzisiaj :/

  • 6. Data: 2020-12-11 21:15:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 grudnia 2020 o 13:01:10 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > na coś lepszego w miejsce starych. A może mam założyć abonament w
    > Hettich, niech podsyłają komplet co 3 miesiące?
    Sprawdz dlaczego kolko sie nie obraca. Tam jest jakis blad montazowy a nie zla
    prowadnica.

  • 7. Data: 2020-12-12 20:24:05
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 10.12.2020 o 13:01, heby pisze:
> [...]
    > Kombinowałem czy da się przerobić na łożysko, ale ciasno i nie dam
    > rady osadzić go pewnie w otworze.
    >
    > Obecne to chyba Hettich, dostępne w Leroy.

    Nie wiem, czy do tej konkretnie szuflady dadzą się zastosować, ale
    prowadnice marki Blum są niezawodne. U mnie w kuchni szuflady na blumach
    hulają bezproblemowo od ponad 10 lat, a niektóre z nich są poważnie
    obciążone np. garnkami czy kompletnym porcelanowym serwisem obiadowym.
    Miałam poważne obawy, ale ani razu nie było z nimi żadnego problemu.
    Pełen wysuw, samodomykające, wszystko działa od lat.

    Ewa

  • 8. Data: 2020-12-12 21:39:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 12.12.2020 o 20:24, FEniks napisała:

    > Nie wiem, czy do tej konkretnie szuflady dadzą się zastosować, ale
    > prowadnice marki Blum są niezawodne.

    Nie wiem, czy rozróżniasz rodzaje prowadnic, ale Bluma jest kulkowa,
    a Twój przedpiśca ma rolkową. Wiem, że dla kobiety bez różnicy, czy
    się toczy po kulkach, czy po rolkach - byle się fajnie toczyło, ale
    Twój przedpiśca napisał, dlaczego akurat uparł się przy rolkach.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/3eafd208794b9.jpg.html

  • 9. Data: 2020-12-13 00:23:03
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 12.12.2020 o 21:39, collie pisze:

> [...]
    > się toczy po kulkach, czy po rolkach - byle się fajnie toczyło, ale
    > Twój przedpiśca napisał, dlaczego akurat uparł się przy rolkach.

    Jest dokładnie tak, jak piszesz - dla mnie to bez różnicy. Ale zajrzałam
    na stronę blum i mają tam rolkowe także, przynajmniej tak twierdzą:

    https://www.blum.com/pl/pl/products/runnersystems/

    Ewa

  • 10. Data: 2020-12-13 12:19:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/12/2020 21:15, Zenek Kapelinder wrote:
    > Sprawdz dlaczego kolko sie nie obraca.

    Obraca się. Przez pierwszy miesiąc.

    Hipoteza: szuflada po wysunięciu generuje nacznie większy nacisk na
    kółko i odkształca się. Po iluśtam wysunieciach kółko jest na tyle
    zdeformowane że przestaje się swobodnie obracać. W końcu znajduje
    miejsce gdzie tarcie jest łatwiejsze niż obrót.

    Hipoteza 2: Te 20kg producenta, to na księzycu.

    > Tam jest jakis blad montazowy a nie zla prowadnica.

    Nowa prowadnica bangla perfekcyjnie, równiez odległośc montażu jest
    prawidłowa, szuflada samoczynnie się domyka, rozstaw poprawny, pracuje
    na całej długości.