eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $ › Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
  • Data: 2023-05-25 21:48:38
    Temat: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/05/2023 09:42, Mateusz Viste wrote:

    > Brzmi zdrowo.

    > To u was też widzę zaraza w rządzie... A myślałem, że Brytyjczycy to
    > rozsądny, pragmatyczny naród.

    rozsądny ;-))))
    możesz:
    - zamontować dodatkowy rząd siedzeń w vanie bez pasów bezpieczeństwa
    - zmienić płeć jak jesteś dzieckiem
    nie możesz:
    - kupić węgla na grilla, zabawki dla kota bo ma wbudowany wskaźnik
    laserowy, jeśli masz poniżej (tu nie wiem może 18, może 21 albo 25)
    - kupić sztućców jeśli masz poniżej 25 lat (serio, akurat dziś
    zapomnieliśmy zabrać z domu i żona poszła kupić - kasjerka przez telefon
    pytała czy może sprzedać, bo nie była pewna czy ma 25 lat)
    Na szczęście można żyć własnym życiem i mieć na to wywalone (np.
    teoretycznie był przymus noszenia masek, praktycznie mówiąc 'I'm
    excempt' byłeś z niego zwolniony)

    > Bo generalnie rzecz biorąc tzw. "inwestycja" we własny dom to mało kiedy
    > jest inwestycja. Dom jest od tego żeby mieszkać, nie ma sensu
    > przeliczać wszystkiego, bo to nie jest żaden biznes. Tylko ustawiać
    > sobie życie tak, jak się najbardziej podoba - żeby było fajnie.
    > Cokolwiek nie zrobisz, z czasem będzie się zużywać, a więc tracić na
    > wartości.

    to prawda, cały czas jednak chodzi po głowie 'czy to akurat mi potrzebne'...
    No i świadomość, że za jakiś czas chcesz się przeprowadzić w inne
    miejsce też hamuje zapędy (z drugiej strony chcę tu mieszkać jeszcze
    pewnie ok 10 lat)

    > Wracając do inwestycji - takich faktycznych - to patrząc w swoją
    > księgowość z ostatnich 3 lat widzę, że najlepiej wyszedłem na akcjach
    > Société Générale, Tesli i Totala. W każdym z tych przypadków podwoiłem
    > kapitał w przeciągu mniej, niż trzech lat. Bez łażenia po dachu,
    > szarpania się z panelami czy żebrania o dotacje.

    no i gratulacje! to od razu zapytam: jakie książki w tym temacie
    polecasz? też się przymierzam do inwestowania na giełdzie (tutaj jest to
    bardzo korzystne podatkowo - zyski mogą być całkowicie nieopodatkowane,
    dywidendy również), ale na razie nie czuję się na siłach (głównie chodzi
    mi o to jak ocenić czy dana spółka w danym momencie jest dobrze
    wyceniona - interesuje mnie głównie inwestowanie dywidendowe
    długoterminowe, nie szukam szybkich zarobków)

    Lukasz