eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $ › Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
  • Data: 2023-05-26 07:33:56
    Temat: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/05/2023 02:08, Mateusz Viste wrote:

    > Nie masz szans tego wiarygodnie ocenić. Musiałbyś przestudiować ich
    > kilka ostatnich bilansów, poznać ich klientów, spółki powiązane,
    > konkurencję, trendy rynkowe, plany rozwojowe itd. A po pół roku
    > sytuacja i tak może już być inna i Twoje dogłębne badania na nic.
    > Szacowaniem wartości i potencjału spółek zajmują się wielomiliardowe
    > fundusze inwestycyjne, a i tak bardzo różnie im to wychodzi.
    >
    > Ty możesz co najwyżej zgadywać, czy następna zmiana będzie na plus czy
    > na minus.
    tyle że to mnie akurat średnio interesuje w perspektywie kilkunastu lat
    (pomijając nadejście kryzysu który obniży ceny praktycznie wszystkiego)
    Ja chcę kupić i zapomnieć (na podstawie przyjętych przeze mnie danych co
    jakiś czas sprawdzić czy daną spółkę nadal warto trzymać, dokupić czy
    sprzedać)

    > Jeśli kryzys niedaleki to zamiast w akcje, można inwestować w shorty.
    > Tj. stawiać na to, że dana wartość spadnie w niedalekim czasie. Ale tu
    > można się ostro sparzyć.
    ja kupić z sensem nie umiem, a ty mi szortowanie polecasz :)
    > Albo odwrotnie - wierzysz, że za miesiąc-dwa będzie ogólna bieda i
    > recesja, to kupuj tracker oparty na złocie. Jak gospodarka leży to złoto
    > zwyżkuje.

    na złoto mam inną strategię i nie potrzebuję papierowego. Podobnie z
    resztą z ryzykownymi aktywami - od tego mam krypto

    > Strategię trzeba sobie samemu wypracować na podstawie własnych założeń.
    > Możliwości jest mnóstwo. Ale szacowanie zza komputera wartości danej
    > spółki? Nie, to akurat jedna z mniej realistycznych opcji.
    mimo wszystko będę próbował :)
    Tak - takiej TSLA wycenić się nie da, bo jej wycena oparta jest o hype,
    ale są nudne spółki które (mniej lub bardziej) stabilnie przynoszą
    dochód czy wypłacają dywidendy (przy okazji nie dające zarobić kokosów),
    - takie IMO da się ocenić

    Lukasz