  • Data: 2021-05-30 11:44:11
    Temat: Re: Budowa filtra basenowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 29 May 2021 16:58:47 +0200, Jacek

    > Rozważ budowę zadaszenia nad basenem. Większość brudów w wodzie pochodzi
    > z powietrza: liście, kurz, nasiona, owady. Filtr będzie miał wtedy 10
    > razy mniej roboty. Dodatkowo pod zadaszeniem lepiej się woda nagrzewa.
    > Jacek

    Do grubych syfów o których piszesz to jest skimmer ze zwykłą siatką a dalej
    mały filtr papierowy (czy kulki). Rzecz w tym że filtr basenowy wyłapuje
    znacznie więcej syfów, m.in. złuszczoną z ludzi skórę, glony i inne
    wytrącone z wody (przez chlor) związki których z pomocą zadaszenia się nie
    pozbędziesz. Oczywiście filtr papierowy (czy właśnie kule Aqualon) sobie da
    radę, ale to upierdliwe bo trzeba płukać. Zaś dobre zadaszenie jest droższe
    od samego basenu, wiem coś o tym gdzie mój basen 35m3 oszacowałem na 30
    tys. (z filtrem piaskowym 150L i UV) a zadaszenie z poli może kosztować
    nawet 2-3x tyle. :P

    --
    Pozdor
    Myjk