  • Data: 2021-06-01 22:53:37
    Temat: Re: Budowa filtra basenowego
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/06/2021 21:01, uciu wrote:
    > co myślicie?

    Woda zabiera absurdalnie duże ilości ciepła, parując. Im większa
    temperatura, tym więcej będzie uciekać. Grunt też odessa.

    Może podpowiem: basen 10m3 wymagał kilku godzin ładowania z mocą ~20kW z
    pieca, aby się nagrzać do temperatury którą lubię, czyli 34+ stopnie.

    Następnego dnia miał 5-8 stopni mniej i znowu kilka h grzania.

    Możesz oszacować ile energii zbierzesz z blachy. Podgrzejesz, ale chyba
    wszystko zalezy do jakiej temperatury uznasz, że ma to sens. Moim
    zdaniem takim "byle czym" nagrzejesz tylko trochę i to raczej nie będzie
    powalać. Choć może te 20 pare stopni Ci wystarczy.

    Za rok, dwa, pojawi się więcej pomp ciepła, basenowych, używanych.
    Przyczaj się pod koniec lata, w zeszłej jesieni trafiłem na kilka
    interesujących propozycji, licze że w tym roku będzie więcej,
    szczególnie z uszkodzoną elektroniką.

    PS. Grzałem mały basen dla dzieci, koło 2m2, pętlami czarnej rury fi20
    ~50m rzuconej w trawę. Kiepskie to, udawało się podnieśc temperaturę o
    parę stopni, ale te pare stopni to tylko troche cieplejsze zimno.