  • Data: 2023-01-28 19:59:57
    Temat: Re: Coś się w Szwecji dzieje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 28 stycznia 2023 o 18:33:01 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 28 Jan 2023 09:15:38 -0800 (PST), w
    > <b...@g...com>, Zenek Kapelinder
    być. Ale przy 1000/metr na rynku wtórnym zdolność kredytową będą mieli ci z
    najniższym wynagrodzeniem. W najbliższym czasie rządził będzie rynek wtórny. Nowych
    można nie zbudować ale co zrobic z kilku milionami po pierwszym wyżu demograficznym
    jeśli zgodnie z danymi z GUSu w Polsce tylko część z 4% mieszkających w wynajmowanych
    mieszkaniach może mieć kaprys żeby sobie coś kupić?
    > 1. Po co wchodzić ze swoimi inflantylnymi argumentami między dorosłych?
    > 2. I od kogo sobie kupią? Ano od tych, co teraz wynajmują.
    > 3. Wiadomo, że mieszkania stoją puste. Widać to po wzrostach cen w dużych
    > miastach i praktycznie zerowej dostępności tych mieszkań (w normalnych cenach).
    84% mieszka w swoim. 4% wynajmuje. Reszta to mieszkania komunalne, socjalne itp. Nie
    wszyscy z tej cztero procentowej grupy wynajmujących będzie chciało kupić sobie
    mieszkanie, zwłaszcza że dużo w tej grupie ludzi starych i bardzo starych. Możliwe że
    niektórzy najemcy kupią mieszkania które wynajmują. W takiej sytuacji kupią za
    obowiązującą w czasie kupna cene. A jak ta cena będzie bardzo niska? Co ja pytam. Ona
    będzie bardzo niska. Nie może być inaczej bo pustych mieszkań z dnia na dzień
    przybywa a że tanieją to ci co by chcieli kupić i mają trochę oleju w głowie czekają
    na najlepsze dla nich czasy. Chwilowo miasta zamiast budować mieszkania komunalne
    kupuje mieszkania w blokach i przeprowadza do nich meneli z wyburzanych miejskich
    kamienic. Na jednym z osiedli miasto wykupiło w kilku blokach tyle mieszkań że w tej
    chwili inne mieszkania że względu na sąsiadów zrobiły się przykre do mieszkania i nie
    sprzedawalne. Bardzo dużą podaż i nikły popyt wynikający ze struktury posiadania
    powoduje że mieszkania tanieją i będą taniały aż do osiągnięcia ceny równowagi. W
    gospodarce rynkowej istnieją dwa rodzaje cen. To ceny urzędowo regulowane i ceny
    rynkowe. Ceny rynkowe to ceny za ile nabywca chce kupić a nie za ile sprzedawca chce
    sprzedać.