  • Data: 2020-07-27 12:46:31
    Temat: Re: Ćwoki z google zablokowały naszą grupę
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PiteR napisał:

    > O tym samym pomyślałem. Czy jeszcze żyje i takie głupoty czyta
    > jak "they have taken steps"

    Żyje i ma się całkiem dobrze. Głupt podejrzewam nie czyta, co tym
    bardziej pozwala mu pozostać w dobrym zdrowiu. Natomiast co do
    hierarchii pl, to już dawno stała się ona trochę mieniem porzuconym
    i wymknęła sie spod wszelkiej kontroli. Teoretycznie wszystko powinno
    działać pod dyktando panasurmaczowych "controll messages". Ale już
    przy okazji ostatniej zmiany, która miała miejsce dobrych kilka lat
    temu, może nawet i dziesięć, tak nie było. Skasowana została jedna
    grupa, w jej miejsce powstała nowa o innej nazwie. Ale na wielu
    serwerach grupa pozostała, może istnieje nawet do dzisiaj, o ile
    same serwery istnieją. Świadczy to o ręcznej robocie adminów, którzy
    po prostu ręcznie utworzyli garnitur grup pl.* i tak to się kręci.
    Skasować ani zmodyfikować się tego nie da, one tam żyją własnym
    życiem.

    W guglu jest jeszcze większa samowola -- grupy usenetowe zostały tam
    doklejone jako piąte koło u wozu do tzw. "Google Groups". Te Google
    Groups to był zdaje się jakiś pomysł zawładnięcia światem dyskusji
    w Internecie. Wtedy to jescze Facebook nie był mocny. Mnie jacyś
    ludzie 16 lat temu zapisali do "stworzonej przez siebie grupy google"
    mówiąc, że to będzie "lista mailowa". No i faktycznie od tego czasu
    dostaję maile od różnych dziwnych ziomali. Maile mają normalnego
    nadawcę i nagłówek "To: n...@g...com", gdzie "nnnn" jest
    nazwą tej "grupy". Czyli całkiem jak w oldskulowym listserwerze.
    W stopce każdego maila stoi:

     Więcej opcji na stronie grupy
    http://groups.google.com/group/nnnn?hl=pl
    --~--~---------~--~----~------------~-------~--~----
    ~

    Dopiero dzisiej przyjrzałem się temu bliżej -- ta grupa "nnnn" jest
    przez WWW dostępna w taki sam sposób, jak (była) "pl.misc.budowanie".

    Wnioskuję z tego, że do Usenetu można również słać przez google via
    email. Ciekawe, czy ktoś tak robi. Można też odbierać -- jeśli jest
    się zapisanym do grupy. Nie wiem, czy wciąż można się zapisać
    (jak ktoś chętny do eksperymentu, niech wyśle mail dowolniej treści
    na adres p...@g...com), ale moja
    subskrybcja wciąż jest aktywna -- ostatni mail stamtąd dostałem z
    tegorocznymi życzeniami wielkanocnymi.

    --
    Jarek