    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego nigdy nie mocujemy taśmy LED do betonu
    Date: Wed, 7 Dec 2022 19:12:58 +0100

    W dniu 6.12.2022 o 21:28, a a pisze:
    > 1. Przepisy BHP i przeciwpożarowe
    >
    > - beton jest zawsze chemicznie aktywny i przeźre silikonową oslone paska LED i
    wywoła zwarcie, które wywoła przegrzanie zasilacza i ryzyko pożaru

    > 2. Oswietlenie sufitowe, górne wymaga trwalego moccowania i dlatego używa się
    sztywnych list LED-iwych a nie żadnych elastycznych taśm.\

    > Sztywne listwy ledowe są bardzo tan ie 10 zł za metr
    > z punktami mocującymi i puntami zasilania
    >
    > Są trwałe, bezpieczne, zabezpieczone przed zwarciem, zabezpieczone przed reakcjami
    chemicznymi z betonem, wapnem,para wodną

    > I nikt na świecie nie mocował tasmy ledowej do sufitu od 100 lat,
    > bo ma rozum.
    w dawnych czasach, przykręcałem do sufitu płaskownik alu, do niego
    kleiłem pasek led. nie znam nikogo komu by się udało trwale przymocować
    pasek led do porowatej powierzchni, tym bardziej sufitu

    ToMasz