  • Data: 2021-06-05 23:15:55
    Temat: Re: Fotowoltaiki ciag dalszy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 5 czerwca 2021 o 22:48:48 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    ania-prosumentow-gorsze-o-1000-zl-rocznie/

    > Howno a nie normalność, PiS zarzyna kolejny rynek, tak samo zrobił z
    > wiatrakami.
    > Będą sobie tą brakującą energię chyba w wiaderkach nosić. Opłaty za CO2
    > za chwilę spowodują że będziemy po złotówce płacić za kwh i to nie
    > będzie koniec.
    > Już mamy najdroższą energię w europie.
    >
    > --
    > Janusz
    Mógłbyś dać jakieś wiarygodne dane co do tej najwyższej w Europie cenie prądu.
    Popatrzyłem przed chwilą na to co można znaleźć w necie jak się spytać o cenę prądu w
    Europie i nie mamy najwyższej. Wychodzi że któryś z nas ma alternatywny net
    pokazujący nie jak jest w realu tylko oczekiwania wyszukującego informacje. Co do
    wiatraków. Rząd wiele razy informował i objaśniał że nie interesują go hobbyści
    robiący prąd a profesjonalisci. Nie chcą prądu z dachowej fotowoltaiki i przydomowych
    wiatraków o mocy 500W. Z fotowoltaiki wcale nie chcą bo nie zapewnia ciągłości
    dostaw. Oczywiście budowania instalacji na dachach nie zabraniają. Sens mają duże
    wiatraki ustawiane tam gdzie jest cały czas wiatr. Na Bałtyku na przykład mają sens a
    obok Krakowa nie mają sensu. W tej chwili co piszę to z elektrowni wiatrowych i
    wodnych mamy pokryte ok 8% zapotrzebowania na prąd. Dużo jeśli wziąć pod uwagę jak
    mało mamy elektrowni wiatrowych. Co do dwutlenku węgla. Najwięcej w Europie produkują
    go niemcy. Niech oni się martwią. Wiesz że cały czas kupujemy od niemcow 10-15% prądu
    jaki zuzywamy i jakoś nas finansowo nie zabiją bo prąd w Europie kosztuje u
    producentów ok 25 groszy za kilowatogodzinę. Tak że daj proszę skąd masz informacje
    że mamy najdroższy prąd w Europie.