    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 15 Sep 2021 09:59:54 +0200

    Tue, 14 Sep 2021 23:48:52 -0700 (PDT), uciu

    > Waham się od jakiegoś czasu czy zakładać czy nie... Zużycie mam około 10
    > 000kWh na rok ale teraz z cenami chyba ociepieli... Za ostatni rok
    > załaciłem tauronowi 3900zł, za rok wcześniejszy 2700 zł (przy podobnym
    > zużyciu, mam 2 taryfy i grzeje głównie w 2).

    Nie wiem jakim cudem, chyba coś Ci się pokiełbasiło. To wychodzi 0,27zł
    brutto/kWh. Nie ma takiej opcji, nawet 100% grzejąc w 2T gdy poza szczytem
    kWh kosztuje 0,37, teraz 0,39. Zresztą na co zużywasz 10MWh PRĄDU? Aż
    6-7MWh wciąga Ci PC?

    > Mam oferte na 10 kWp (Longi/Fronius)z lutego tego roku na 32k pln.

    I to przez firmę która pracuje zespołem min. 4 ludzi? Cena nierealna,
    absolutne minimum na takim sprzęcie aby utrzymać firmę to 3500. Może gdyby
    to było na Sofarze/GoodWe/Growatt i robiłyby to dwie osoby to jeszcze
    byłoby do zrobienia w takiej cenie, po znajomości.

    > Teraz pytam w tej samej firmi i mi dali oferte na 37-40k pln... Jutro mam
    > gościa co powiedział ze wezmie 35.... zobaczymy, ma przyjść zobaczyć i
    > wcisnąć swoją bajerke.

    Teraz ceny faktycznie w kosmosie, przez fracht morski który wystrzelił z
    $1000 za kontener 40ft na >$20000. kWp modułów skoczył z ~950 zł (przed
    sezonem) na 1200-1400. Netto.

    > Ogolnie ma ktoś link jak to jest z tymi przepisami - jest jakaś ustawa,
    > któa mowi ze od nowego roku są nowe warunki? A co jak teraz wydam kase
    > na szkło a za rok pisiory w nocy przegłosują coś i nawet Ci co mają
    > teraz instalacje wskoczą na nowe zasady rozliczania?

    Kombinują cały czas, "uzgodnienia" robią, ale projektu nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk