  • Data: 2021-09-16 20:30:52
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 16 Sep 2021 10:40:37 -0700 (PDT), uciu

    > Myjkl był u mnie facet od PV z polecania, od znajomego.
    > 34200zł na gotowo

    Dobra, nawet niska, cena przy poniższych elementach. Jakie pokrycie i kąt?

    > Panele 9,8kWp Longi lub Jinko (do wyboru/ oba full black)
    > Inwerter 8kWp Growat lub Solis (chyba) - upierać się przy Froniusie?

    Mam Froniusa i przy najbliższej okazji będę zmieniać na GoodWe, hybrydę.
    Także nie ciśnij na Fronka, bo niby to najwyższa półka jakościowa, ale nic
    szczególnego nie oferuje. Taki GoodWe, jak instalator ma status GW PLUS,
    może aktualnie bezpłatnie przedłużyć gwarancję z 5 do 10 lat. Przy 2x
    niższej cenie (literalnie ze 4k byś musiał za Fronka dopłacić, to jużlepiej
    hybrydowego GoodWe zamontować za tę cenę i mieć podwaliny pod magazyn
    energii) nie ma sensu ciśnięcia na Fronka który ma 5 lat gwarancji.
    Większość ostatnich moich instalacji robiłem właśnie na GoodWe.

    > Inwerter mniejszy bo dach na wschód zachód.

    I prawidłowo, u mnie trzy połacie ESW 10kWp,
    i nigdy nie wychodzi ponad 7,5kW.

    > Podpinka pod mój uziom bo jest poniżej 10 omów

    Też prawidłowo.

    --
    Pozdor
    Myjk