  • Data: 2013-01-14 22:49:44
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.01.2013 13:15, news pisze:
    > Użytkownik "Jacek" napisał:
    (...)
    > Odpowiedź: Pobierając z baniaka ciepło z mocą 5kW starczy go na prawie
    > 20 godzin grzania:)
    dziękuję za odpowiedź. Czy w świetle "ubawiłem się" możemy o tej
    odpowiedzi podyskutować?
    tak sobie myślę, (przerwij mi w miejscu gdy popełnie błąd) że skoro
    baniak 240 odda 5kw w 20 godzin, to również grzałka 5kw będzie go
    ogrzewała (do 100stopni) przez 20 godzin? Tak odwróciłem równanie...

    240 litrów - 5kw - 20 godzin
    240 litrów 2.5 kw - 40 godzin (bo 2.5kw ma mój czajnik)
    240 litrów 2.5kw - 2400 minut (przeliczam na minuty)
    będę dzielił na 240
    1 litr 2.5kw - 10 minut!

    Teraz weź stoper, nalej litr wody i zmierz jak długo się będzie gotowała
    w (średnio zaizolowanym) czajniku. bo jak właśnie tak zmierzyłem, ale
    wodę wstępnie podgrzałem do 30 stopni, i czekałem aż osiągnie 95Stopni.
    poniżej minuty.....

    ToMasz