  • Data: 2023-03-15 13:23:54
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.03.2023 o 18:14, heby pisze:

    > Nie ma czegos takiego jak "poważniejsza zima". Są "powazniejsze dni".
    > W tym celu stosujesz pompę wystarczającą do "przeciętnej zimy" i
    > dodatkowe źródło ciepła, jak kominek, na "powazniejsze dni".
    >
    > Pompa ma nie być sensowna przy -25, co trafia się 3x w roku, tylko
    > przy 0, co trafia się przy 60 dniach.
    >
    > Pomope dobiera się do średnich parametrów zimy na przestrzeni lat, a
    > nie do apokalipsy wystepującej raz na pokolenie.

    Jest coś takiego jak poważna zima, temperatura nie w okolicach zera a np
    -20stopni. Nawet się nie obawiam o wydajność samej P.C., obawiam się
    tylko rachunków, bo prądu z paneli może nie starczyć. Generalnie chodzi
    mi o to cze ze spokojem mogę zlikwidować piec c.o na węgiel i nie
    zbankrutuję korzystając tylko z pompy ciepła.

    > Mój dom, 210m2, ogrzewałem wyliczonym piecem weglowym 25kW. Wyliczonym
    > przez fachowca.
    >
    > Obecnie ogrzewam go pompą ciepła o mocy 12kW, z czego na pełny gwizdek
    > prawie nigdy nie pracuje, zazwyczaj to okolice bardziej 3kW średniej
    > mocy ciągłej, tej zimy. Jak przychodzi solidny mróz, to odpalam
    > dodatkowe ciepło (gaz/kominek). To kwestia wyliczenia przy jakiej temp
    > zewnętrznej 1kWh z pompy jest droższy od 1kWh z gazu/drewna.
    >
    > Kaloryfery, 42 stopnie.

    Wygląda że powinno starczyć i u mnie. Pytanie tylko o te 42stopnie, to
    parametr z pompy, z pomieszczenia czy z czujnika na kaloryferze?