    From: Przesmiewca <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Date: Wed, 17 Jun 2015 09:46:15 +0200

    zil0g <z...@m...prl> napisał(a):

    >*Ikselka* wdusil[a] knefle:

    >Tylko, że sprawność instalacji fv jest tak z 10x mniejsza.
    >Przy 90% dofinansowaniu zakladając 4k wkład własny to zwrotu nie doczekasz
    >się nawet jakby słońce przez rok nie wychodziło z raka :)

    Ja jak montowalem w domu pompe ciepla to mi wychodzilo, ze czysta inwestycja
    zwroci sie AFAIR po min. 15 latach (nie uwzgledniajac kosztow przegladow, podwyzek
    cen pradu itd) ale mialem wtedy wolne srodki, to zrobilem. A teraz ciesze sie z
    malych
    rachunkow i nie martwie sie kosztami utrzymania.
    Nie zawsze matematyka jest najwazniejsza przy wyborze.