  • Data: 2015-06-18 12:48:53
    Temat: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krys pisze:

    > Tam też jest przy studni dziura na pompę, bo właśnie za głeboko było. Inne
    > szczegóły techniczne mnie nie interesowały, ale miałam okazję oglądać
    > jeszcze głębszą studnię. Nawet boję się wspomnieć, czy tam w ogóle lustro
    > było widać, i jaki kołowrót przy niej był.

    Dzisiaj takie przedsięwzięcia, jak kopanie dodatkowej dziury, nie mają
    żadnego uzasadnienia. Zatapialną pompę głębinową można kupic już za mniej
    niż 250 zł (sprawdzałem w ceneo, ale spodziewałem się kwot ze dwa razy
    wyższych, tak jak jeszcze kilka lat temu). Mam na mysli taką do studni
    wierconych, ale nie ma powodów, by wzbraniać się przed wpuszczeniem
    chudzielca do cembrowin.

    > Z mojej podwórkowej, jakby zdjąć górny krąg, to są momenty, że kubeczkiem
    > byś nabrał;-) Wtedy nie należy się zapuszczać w dolne partie działki:-)

    Tu w zasadzie też, jakkolwiek by to dziwnie nie zabrzmiało, najlepiej
    użyć głębinowej. Nakręconej na rurę przez McGyvera czy innego Szewczyka
    Dratewkę w miejsce zapchanego smoka. Do sezonowego podlewania ogródka
    też to jest cakiem dobry pomysł -- dość taką wrzucić na sznurku do studni
    wraz z przysposobionym szlauchem. Jak kto dba o ekonomie przedsięwzięcia,
    to dobrze mu będzie wiedzieć, że pompy odśrodkowe, a osobliwie pędzone
    silnikami asynchronicznymi, mają zawsze prawie taki sam pobór mocy z sieci.
    Niezależnie od tego, ile pozwoli im się wody przetaczać. Przy irygacji
    najlepiej będzie, gdy pozwoli się pompie pracować na pełnym wypływie, cały
    czas bez zatrzymywania. Oczywiście bez żadnych zbiorników ciśnieniowych.

    Jarek

    --
    Po mnie nikt nie wyciągnie okrutnych rąk
    Mnie nie będą katować i strzyc!