  • Data: 2017-04-14 13:03:53
    Temat: Re: Klej do drewna
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 10:07:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W wolnych chwilach odnawiam stary poniemiecki mebel i są tam elementy drewniane
    które muszę skleić.
    > Czy jest jakiś "expressowy" klej do drewna żeby po połączeniu dwóch drewnianych
    elementów i krótkim ich przytrzymaniu już trzymał?
    > Do tej pory wikol używałem ale wymaga on ściśnięcia dwóch elementów i tak kilka
    godzin.
    > Tu mam takie elementy że ściskami stolarskimi nie ma możliwości ich dłuższego
    ściśnięcia a dociskanie łapami przez pół godziny mi się nie uśmiecha.

    Nie nie nie nie!

    nie kombinuj z zywicami. W sumie ci wyjdzie co chcesz ale imho nie warto.

    Klejenie drewna polega na dwu sprawach:
    Dobre dopasowanie i klej tak aby był ale nie za grubo.

    Zrób sobie test:
    weź dwie deseczki, oczysc, posmaruj klejem i po prostu poloz jedna na drugiej.

    I potem sprawdz na ile mocno sie skleiły bez docisku.

    Zobaczysz ze docisk jest potrzebny tylko jak masz duże szpary albo bardzo nierówne
    elementy.

    Jesli masz jakieś czopy (tenon) to wogole ich nie musisz sciskać.
    Jak masz box jointa to tez nie.
    Ale jak masz half lap to warto lekko scisnąć aby kleuj nie bylo za duzo...

    Mozesz kupic szybki klej "wikolowy" on łapie juz po 3-4 minutach a po 20-tu jest
    prawie gotowy (tak czy siak i tak potrzebuje 24h na poprawne związanie).
    W castoramie czy innym obi (bo praktiker chyba zdycha) taki kupisz.

    Nawazniejsze jest to czy jestes w stanie tak odrestaurowac ten mebel aby szpar nie
    miał. Bo jak jest to krzesło i czopy sie wypracowały i są cienkie to klejenie ci za
    duzo nie da. Nawet jak naklajstrujesz zywicy.
    Podobnie jak drewno jest słabe to żaden klej ci nie pomoże jak on sie nie ma czego
    trzymać (np. klejenie czegos do gipsu jest besensu).

    Poszukaj se jakichs książek o renowacji. Tam taki temat będzie zaadresowany szerzej.

    Często po prostu częśc trzeba wymienić i namordować sie aby wyglądała na starą albo
    nadkleić drewnem które potem sie obrabia aby znowu uzyskać ciasne pasowanie.