  • Data: 2017-04-14 14:09:04
    Temat: Re: Klej do drewna
    Od: Tornad <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 13:03:54 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Mozesz kupic szybki klej "wikolowy" on łapie juz po 3-4 minutach a po 20-tu jest
    prawie gotowy (tak czy siak i tak potrzebuje 24h na poprawne związanie).
    > W castoramie czy innym obi (bo praktiker chyba zdycha) taki kupisz.
    >
    > Nawazniejsze jest to czy jestes w stanie tak odrestaurowac ten mebel aby szpar nie
    miał. Bo jak jest to krzesło i czopy sie wypracowały i są cienkie to klejenie ci za
    duzo nie da. Nawet jak naklajstrujesz zywicy.
    > Podobnie jak drewno jest słabe to żaden klej ci nie pomoże jak on sie nie ma czego
    trzymać (np. klejenie czegos do gipsu jest besensu).

    > Poszukaj se jakichs książek o renowacji. Tam taki temat będzie zaadresowany
    szerzej.

    > Często po prostu częśc trzeba wymienić i namordować sie aby wyglądała na starą albo
    nadkleić drewnem które potem sie obrabia aby znowu uzyskać ciasne pasowanie.

    Pozwolcie, ze się dolepie do tego pytania. Ja mam poważniejszy problem bo
    potrzebuje skleic beton. Scislej zakleić pekniecie w scianie nośnej budynku.
    Dawniej robilo się to stosując "epidian 5". Produkowany w Sarzynie, bardzo
    dobry wręcz znakomity klej - zywica epoksydowa o dużej wytrzymalosci i
    reologicznie trwala.

    Pytanie czy te zywice można jeszcze gdzies kupic? Albo czy ten zakład
    (strategiczny) w Sarzynie jeszcze istnieje czy tez wzorem naszych hut, kopalni
    i całego przemyslu, został za czapke gruszek sprzwdany czyli roztrwoniony by
    naszym zachodnim przyjaciolom i "sąsiadom" nie robily konkurencji?

    Z dawnych lat zostało mi z litr tej zywicy, która o dziwo nie zmienila ani
    lepkosci ani koloru, musi co jeszcze jest aktywna. Ale utwardzacz do niej
    skamienial, zesechł się na kosc i go ni-mam. Czy gdzies można go kupic? W
    castoramach i innych tego typu, młodzi asystenci-doradcy, nie maja o tym
    zielonego pojęcia.
    Ty madrze i piszesz, mysle, ze na ten temat tez cos mozez wiedsziec. Ale i do
    Wszystkich czytających ten watek swa prosbe kieruje.

    Za informacje będę dzwieczny.

    Pzdr
    Tornad