eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.ogrodyKosiarka - silnik dymiRe: Kosiarka - silnik dymi
  • X-Received: by 10.112.163.195 with SMTP id yk3mr83386lbb.20.1403644707277; Tue, 24
    Jun 2014 14:18:27 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!c11no3815812lbj.0!news-out.google.com!a8ni1
    5988qaq.1!nntp.google.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.c
    om!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kosiarka - silnik dymi
    References: <53a9b5c5$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <locjc5$puj$1@mx1.internetia.pl>
    Organization: : : :
    Date: Tue, 24 Jun 2014 23:18:26 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.2-18 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 58
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1403644706 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2241 77.253.217.116:59526
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3865
    X-Received-Body-CRC: 1042150696
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.ogrody:237467
    [ ukryj nagłówki ]

    ZZZ napisssał:

    >> Kosiarka ma 1 rok i jest srednio uzywana, z silnikiem Briggs&Stratton
    >> 6.75KM.
    >> Kosiarka byla zalana olejem (~0.6 l), ale przed koszeniem polecilem
    >> sprawdzic olej i ewentualnie dolac.
    >> A wiec sprawdzono i dolano caly litr oleju! - tacy madrzy sa w moim
    >> otoczeniu. W takim stanie kosila okolo 1 godz.. - tj silnik prawcowal
    >> ~1 godz.
    >> Po przyjezdzie zauwazylem ze kosiarka strasznie dymi i z tlumnika olej
    >> cieknie. Sprawdzilem olej (cala miarka) i zaraz ulalem prawie litr
    >> oleju. Po ulaniu zostawilem stan na pomiedzy min i max. zapalilem
    >> kosiarke i dalej dymi ale juz dymem na czarno i ma bardzo glosny werkot.
    >> Co minuta to strasznie slabnie, wiec zgasilem i tak ja zostawilem. Musze
    >> oddac do naprawy silnik.
    >>
    >> Teraz mam pytanie, co moglo sie stac w silniku, że tak zeslabl i starsznie
    >> glosno pracuje.
    >> Czy poszly jakies uszczelniacze, zawory, pierscienie ...?
    >> Mam wrazenie, ze gdybym nie zgasil jej to by sama zgasla bo tak bardzo
    >> slabla.
    >
    > Od razu zastrzegam, mechanikiem nie jestem. Ale z mojego doświadczenia
    > mechanicznego nie spodziewałbym się żadnych uszkodzeń w silniku.
    > Ten zawyżony poziom oleju powodował spalanie się naddatku oleju
    > jaki siłą rzeczy przedostawał się cylindra (stąd to silne dymienie).
    > Tak się czasem dzieje kiedy kosiarka zbyt długo pracuje na zbyt silnym
    > stoku.
    > Po wylaniu naddatku oleju (co zrobiłeś) wykręciłbym świecę zapłonową
    > i oczyścił szczotką drucianą. Na pewno osadziło się tam dużo nagaru
    > (źle spalonego oleju) i to zapewne jest przyczyną złego zapłonu
    > mieszanki paliwowej i spadku mocy. Sprawdziłbym też, czy wydech nie
    > jest przytkany sadzami jakich powstawało zdecydowanie więcej niż przy
    > spalaniu normalnym paliwa.
    > Sądzę, że po tym powinien wrócić do normalnej mocy. Co prawda dziwi mnie
    > ta informacja o głośniejszej pracy silnika, ale może to zasugerowałeś się,
    > albo może właśnie przytkany gdzieś wydech i gorsze (lub inne) tłumienie.
    > Sądzę, że można darować sobie wizytę w serwisie (co innego gdyby
    > pracowała na mocno zaniżonym poziomie oleju).

    Jeśli ze spalania oleju miał powstac nagar, to przecież nie tylko na
    świecy. Gdyby odłożył się w większej ilości w komorze spalania, to by
    spowodowało zwiększenie stopnia sprężania, a co za tym idzie spalanie
    stukowe i głośną pracę. Jest taka makgajweryczna metoda reanimacji
    dogorywających silników, że leje się benzynę zmieszaną z olejem
    napędowym. Może być tak jakoś pół na pół nawet. Silnik przy tym dymi
    sakramencko, ale nagar uszczelnia co trzeba i po takiej operacji, już
    na normalnym paliwie, pracuje lepiej. Tu wygląda, że mamy do czynienia
    z przypadkiem odwrotnym -- trzeba dać coś na przeczyszczenie. Może i nie
    obejdzie się przy tym bez odśrubowania głowicy, ale dobra wiadomość taka,
    że samo zeskrobanie nagaru brechsztangą wystarczy, wymiana części będzie
    zbyteczna.

    Jarek

    --
    Nasz piecyk cudem zreparowany,
    lecz Osiołek Porfirion to gość podejrzany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1