  • Data: 2016-07-12 13:34:46
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 13:18:05 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Nieświadomym inwestorom, którzy to czytają proponuję prosty test - niech znajdą
    sobie kilku sąsiadów w okolicy, ktorzy mają PC (o ile znajdą) i zapytają o koszty
    inwestycji i użytkowania. Ja na moim przykładzie (okolice Warszawy) mam sąsiada i
    kolegę, którzy mają PC (odwierty) - uwierz, że kwota 50tys. zł nie wchodziła u nich w
    rachubę (a była bliższa 75tys.). I wcale nie robił to Viessman, tylko jakaś tam
    firma, która się tym zajmuje.

    Ja mam sam, moj sasiad tez grzeje od ~3 lat i robil z odwiertami. Trzy odwierty
    po ~50m wyszly go 10k pln. Pompe ma ta sama co ja - kosztowala go 13k pln.
    A reszte podlaczyl sam bo to niezly magik :-)

    Mojej sasiadce wlasnie robia wylewki - podlogowka liczona przeze mnie - ja
    jej generalnie doradzam, a ona sobie szuka fachmanow do wszystkiego. Dolne
    zrodlo zmiesci sie w 4-5k pln, a pompe tez bedzie miala ecopol-system, tylko
    ona potrzebuje troche mocniejsza bo chata wielka (zapotrzebowanie ok 9kW
    ale +CWU i bierzemy pompe PSPC-13 12,3kW za 16,5k pln brutto).

    50k pln wloz miedzy bajki (chyba, ze z bojlerem CWU i pelna podlogowka :)
    75k pln to jakas owieczka do strzyzenia, a nie inwestor musial byc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.