  • Data: 2016-07-12 18:09:06
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 12 Jul 2016 04:18:03 -0700 (PDT), w...@g...com

    > Nieświadomym inwestorom, którzy to czytają proponuję prosty test - niech
    > znajdą sobie kilku sąsiadów w okolicy, ktorzy mają PC (o ile znajdą) i
    > zapytają o koszty inwestycji i użytkowania. Ja na moim przykładzie
    > (okolice Warszawy) mam sąsiada i kolegę, którzy mają PC (odwierty) -
    > uwierz, że kwota 50tys. zł nie wchodziła u nich w rachubę (a była
    > bliższa 75tys.). I wcale nie robił to Viessman, tylko jakaś tam firma,
    > która się tym zajmuje.

    Podaj nazwę tej firmy, się zweryfikuje co to za kwiatek i od kogo się
    trzymać z daleka.

    > I nie kryją, że roczny koszt prądu pompy wynosi okolo 3 tys.zł.

    Z tego wynika, że te ich domy ~200m2 zużywają ponad 30MWh. Co za tym idzie,
    to nawet nie jest dom durszlak, to jest jakiś SZAŁAS z patyków. Ale i tak
    bliżej mi to tego, że sobie te ceny zwyczajnie z nosa wyciągasz by
    zdyskredytować system oparty na grzaniu domu prądem, niż że są to jakieś
    rzeczywiste wartości dla domu budowanego po 2008 roku.

    > Może dlatego, że mają zwykłe domy, zwykłą podłogówkę, etc.

    Może dlatego, że bajki piszesz.

    > Każdy by chciał mieć tanie i bezobsługowe źródło ciepła - i tutaj
    > bardziej rzetelne są jednak profesjonalne firmy, które nie kryją, że za
    > tym komfortem i jakością idzie cena taka a nie inna.

    Cena systemu PC jest zbliżona do ceny systemu "eko"syzyfowego
    (uwzględniając w nim koszt komina, koszt kotła i intalacji, koszty budowy
    kotłowni, koszty miejsca na paliwo, obsługi, sprzatania, utrzymania pieca w
    pracy i TRUCIA się).

    Jak ktoś płaci więcej za system na PC, to albo nie umie liczyć, względnie
    jest podatny na manipulacje i głodne kawałki (także te o wysokich cenach
    serwowanych na forach), albo jest leniwy i przystaje na pierwszą lepszą
    okazję, albo jest bogaty i zwisa mu ile to kosztuje.

    --
    Pozdor
    Myjk