  • Data: 2016-07-12 18:17:57
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 12 Jul 2016 09:00:09 -0700 (PDT), w...@g...com

    > Sorry Myjk, nie doczytałem do końca, bo twoje infantylne podejście
    > udawadniania racji (zalewanie rozmówcy tekstem i pytaniami chyba właśnie
    > w celu rezygnacji z ciągnięcia tematu) męczy mnie.

    Jak już wspomniałem, zwisa mi to czy doczytałeś do końca czy nie
    doczytałeś. Najważniejsze dla mnie jest, żeby inni inwestorzy się nie
    pokierowali twoimi "dobrymi" radami.

    > Podałem najbardziej uczciwy sposób:

    Podałeś najbardziej BEZSENSOWNY sposób i dalej uparcie brniesz w te swoje
    utrwalone głupotki.

    > niech każdy zainteresowany znajdzie blisko siebie
    > kogoś kto ma pompę i wypyta.

    Niech każdy zainteresowany zrobi to w sposób właściwy, tj.

    1. wybranie/przygotowanie projektu domu

    2. określenie elementarnych założeń dot. energooszczędności, zużycia
    energii (literalnie, ile się chce zapłacić za ogrzewanie)

    3. zlecenie wykonania OZC dla ww. założeń przez doświadczonego audytora

    4. zweryfikowanie pkt. 3 w odniesieniu do 2, wprowadzenie zmian

    a dalej:

    5. w odniesieniu do pkt. 4 oszacowanie kosztów inwestycyjnych

    6. zebranie wycen od WIELU instalatorów uwzględniając prosty wzór, że
    gotowa "kotłownia" oparta na 10kW PCGW nie może kosztować więcej jak 30
    tys. zł (jak ktoś bogaty wyjątkowo, albo leniwy, albo myśli że jak drożej
    to lepiej, to może podciągnąć do 35-40 tys. zł brutto), co wystarczy do
    ogrzania większości domów energooszczędnych do 250m2 (mieszczących się w
    70kWhm2)

    7. wybudowanie domu trzymając się założeń, aby punkty 2-5 się nie
    rozjechały

    8. porównanie OZC z wynikami praktycznymi i jak jest gorzej niż w teorii,
    szukanie błędów i ich naprawienie

    > Obawiam się, że nie będzie dobrych wieści.

    Jak będzie słuchał takich jak ty, to z pewnością pójdzie z torbami, a
    niewykluczone, że jeszcze sobie węglotrutkę na ludzi zamontuje.

    > Ja tam wierzę moim
    > sąsiadowi i koledze, że ich to tyle kosztowało.

    Tak to jest z wiarą, że z faktami i matematką nie ma szans.

    --
    Pozdor
    Myjk