  • Data: 2016-07-12 15:10:25
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy sąsiedzi mieli zrobione OZC -- co im wyszło? Jaka MOC i jakie
    > zużycie?
    OZC wątpię, MOC to o ile pamiętam dobrze pompy miały 15kw i 18kw

    >Jak obliczenia projektowe się mają do rzeczywistości po
    > wybudowaniu domów?
    Nie wiem, plotki chodziły, że jeden z domów jest niedogrzany, ale ja tam nie wierzę
    plotkom. Drugi dom elegancko ma ciepło w domu (nawet podłogówka w garażu jest).

    > 2. Podaj DOKŁADNE parametry ich domów, w tym sposób użytkowania.
    Domy mają po około 200m2 (jeden pewnie 180m2, drugi z 220m2). Oba mają podłogówki po
    całości. Standardowe ocieplenie - coś około 15cm na ścianach, z 25cm dachu. Może nie
    na bogato, ale utrzymany standard.

    > 3. Podaj DOKŁADNE parametry systemu PC, tj. czego dot. ceny przez Ciebie
    > wcześniej podane (50 i 75 tys. zł) z rozbiciem na poszczególne elementy.
    Ceny dotyczyły zakupu PC, montażu PC, odwiertów pionowych, uruchomienia. Coś sporo
    mieli tych odwiertów i głęboko, a mimo to w lutym kolega wspominał, że dolne źródło
    ma -2 stopnie.
    Wiem też, że u kolegi kilka razy byli serwisanci i coś tam 'doregulowywali' (moc
    pompek dolnego źródła).

    Wiesz - to ja tak widzę w czarnych kolorach te pompy i ekonomię, ci moi znajomi
    odwrotnie - bardzo zadowoleni. Na pytanie o duże koszty odpowiadają, że udało się
    znaleźć dobre oferty, a i duży kredyt im jakoś nie przeszkadza.

    pzdr
    Bogdan