    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 2 Jul 2022 14:53:49 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 2 lipca 2022 o 17:50:10 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Jakiś czas temu kupiłem pod wynajem na pobliskiej wiosce mieszkanie w "bloku'(3
    kondygnacje, 12 rodzin)
    > Takich bloków jest tam 3, dotychczas były ogrzewane z lokalnej kotłowni, założona
    mini spółdzielnia i mieszkańcy rozliczyli koszty ogrzewania.
    > Teraz kotłownia idzie do likwidacji i mieszkańcy muszą swoje mieszkania ogrzać we
    własnym zakresie.
    > Z tego co widzę to zdecydowana większość poszła w pellet w piwnicach stawia kotły
    na pellet i tym zamierza ogrzewać mieszkania.
    > Dla mnie to trochę bez sensu pchać się w dzisiejszych czasach w śmieciuchy.
    > Myślę o pompie ciepła bo gazu z rury tam nie ma.
    > Niestety kompletnie nie mam pojęcia o modelach pomp ciepła.
    > W mieszkaniu są grzejniki cała instalacja jest więc pasowałoby na elewacji powiesić
    jednostkę centralną w środku jednostkę główną i tym grzać.
    > Czy są na rynku za rozsądne pieniądze jakieś niewielkiej mocy pompy ciepła aby
    ogrzać 2 pokoje plus kuchnia łazienka łącznie 50 m 2. Plus cwu oczywiscie
    Zamiast kombinować jak dołożyć kombinuj jak zarobić albo chociaż nie stracić. W linku
    wykres z wyżami demograficznymi w Polsce.
    https://img.genial.ly/5e9e1d0418081b0f7dec9ada/2a451
    d7e-eac6-4f6c-964a-ad4ed395d69d.png
    Trudno nie zauważyć pewnego trendu. Zmanipulować takiego wykresu się nie da bo oparty
    na danych z czasu przeszłego. Średnia długość życia w Polsce to 76 lat. Znaczy to że
    w tym roku umiera rocznik 1946. Szczyt będzie za trzy do pieciu lat. W szczycie umrze
    ok 800 tysięcy ludzi. Resztę dopisz sobie sam. 80% ludzi w Polsce mieszka we własnych
    mieszkaniach. 20% wynajmuje. Jeszcze wymieranie związane z demografia na dobre się
    nie zaczęło a już są prawie dwa miliony nie zamieszkałych mieszkań. Nawet gdyby
    Ukraina przegrała wojnę to nic to nie zmieni. kacapy będą potrzebowały siły roboczej
    i zamkną granice. Jeśli wygra to będzie odbudowywana za reparacje. Wszyscy co
    wyjechali wraca. Poza tym kraje unii i inne otworzyły dla Ukraińców tak jak my
    granice. Ale my nie jesteśmy tak atrakcyjni finansowo jak państwa Europy zachodniej,
    Kanada, USA. Chyba nie muszę dodawać że ze względu na marne wskaźniki demograficzne
    te inne państwa bardzo chętnie przyjmą białych, wykształconych i pracowitych
    migrantów. Teraz kombinuj czy ci warto inwestować.