  • Data: 2021-01-04 18:43:15
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Cały czas piszę o ogrzewaniu domu/mieszkania - podaj jakiś jeden
    > jedyny przykład w którym to co tu piszesz się sprawdza. Może być
    > kumpel/szwagier/znajomy, który wymienił rurki na cieńsze i ma taniej.
    > Znasz takiego?

    Wszyscy, którzy robili remont. Nawet solidnemu żelastwu zdarza się
    przerdzewieć, i cieknie. Odtworzenie stanu przedwojennego, jeśli
    nawet byłoby możliwe, kosztuje wielokrotość tego, co można zrobić,
    gdy wpółczesna technika na to pozwala. A zalet taki zabytek nie ma
    żadnych (wad może też nie mieć, póki działa). Więc ma taniej.

    > Podałem linka do pisma branżowego - odniesiesz się do tego?
    > dla przypomnienia, napisałem:
    >
    > "Mniejsza ilość uruchomień i dłuższe cykle pracy palnika to wyższa
    > sprawność urządzenia,"

    Zrozumiałem, że postulujący prosił o podanie podstaw w prawach fizyki,
    a nie w pismach dla facetów w bereciku z antenką. Nie będę nalegał, bo
    wiem, że takich nie ma.

    Jarek

    --
    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór, czyli szczelinę,
    wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.