    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5ff379ba$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <rt1v93$ocf$3@dont-email.me>
    <20210105175010.01ee3d5d@mateusz>
    <5ff4b1f9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210105194353.3be5cc59@mateusz> <o...@l...harvard.local>
    <20210106083723.07ab25fd@mateusz>
    Date: Wed, 06 Jan 2021 09:26:26 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 08:37 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Czytałem kiedyś artykuł naukowy, w którym autor wyjaśniał, że organizmy
    > żywe żyją tym dłużej, im mniej mają stresu. Za przykład bezstresowego
    > życia podawał jakiś gatunek ślimaka morskiego, który całe życie siedzi
    > w skorupie, mocno przyczepiony do dna morskiego. Idealnie stała
    > temperatura, stałe ciśnienie, żadnych stresujących ruchów wody - a jak
    > taki mięczak zgłodnieje, to tylko otwiera muszelkę na moment coby
    > morski okruch czegoś mu spadł z nieba. Mi takie życie nie odpowiada.

    Nie chcesz żyć długo? ;-) - ja chciałbym bo jestem ciekawy świata. Jeszcze
    dużo miejsc mam do obejrzenia. Chciałbym się dowiedzieć czy ONI istnieją,
    gdzie żyją, jak się przemieszczają, czy możliwe są podróże w czasie, kto
    zbudował piramidy, czy jesteśmy pierwszą rozwiniętą technologicznie
    cywilizacją na Ziemi, czy można żyć więcej niż 120 lat itp., itd.
    Ni jak mi jednak nie pasują te badania naukowca do mojego komfortu
    cieplnego. Ja mam szeroki zakres temp. w którym mogę znośnie funkcjonować.
    Nie przeszkadzają mi duże mrozy i 40 st. upały. Tam gdzie inni umierają "z
    duchoty" ja się czuję znośnie. 30 st. u nas w lipcu czy 40 na południu to
    jest dobra dla mnie temp. Ale po co mam w chałupie chodzić w grubych
    ubraniach jak wygodniej i bardziej komfortowo czuję się w szortach i w
    krótkim rękawku? Po co mam mieć przy klawiaturze (naście godzin na dobę)
    zgrabiałe ręce jak mogę nie mieć?
    Masz dzieci, rodzinę? - mi codzienna egzystencja dostarcza tyle wrażeń, że
    uwierz mi - więcej nie potrzebuję.

    TG